PARAMARIBO - De Surinaamse luchtvaartmaatschappij SLM doet zijn Boeing 747-300 mogelijk eerder van de hand. De reden hiervan is de ongecontroleerde stijging van de brandstofprijzen, een toestel dat volgens SLM op den duur inefficiënt wordt als de huidige trend van de hoge brandstofkosten zich blijft voortzetten. Dat meldt De Ware Tijd.
De SLM zoekt een toestel dat 270 tot 450 passagiers zou kunnen vervoeren, waarbij de maatschappij zich volgens De Ware Tijd concentreert op de A330 en A340 van Airbus, de Boeing 747-400, 777 en 767 en de MD-11. In september ontvangt de SLM een Airbus-delegatie die een presentatie houdt en advies zal uitbrengen.
Toen SLM de 747-300 begin 2004 van KLM overnam lag de prijs van een vat ruwe olie nog veel lager dan de 60 tot 68 dollar nu daarvoor moet worden neergelegd. "Als deze ontwikkeling van stijgende brandstofprijzen zich voortzet zullen zowel de Boeing 747-300 als de 747-400 inefficiënt worden", meldt Clyde Cairo SLM-onderdirecteur Commerciële Zaken, tegenover DWT.
De huidige 747-300 zal volgens Cairo nog minstens een jaar worden ingezet op de route Paramaribo-Amsterdam, de enige intercontinentale route van de SLM.
De SLM zoekt een toestel dat 270 tot 450 passagiers zou kunnen vervoeren, waarbij de maatschappij zich volgens De Ware Tijd concentreert op de A330 en A340 van Airbus, de Boeing 747-400, 777 en 767 en de MD-11. In september ontvangt de SLM een Airbus-delegatie die een presentatie houdt en advies zal uitbrengen.
Toen SLM de 747-300 begin 2004 van KLM overnam lag de prijs van een vat ruwe olie nog veel lager dan de 60 tot 68 dollar nu daarvoor moet worden neergelegd. "Als deze ontwikkeling van stijgende brandstofprijzen zich voortzet zullen zowel de Boeing 747-300 als de 747-400 inefficiënt worden", meldt Clyde Cairo SLM-onderdirecteur Commerciële Zaken, tegenover DWT.
De huidige 747-300 zal volgens Cairo nog minstens een jaar worden ingezet op de route Paramaribo-Amsterdam, de enige intercontinentale route van de SLM.