AMSTERDAM - Vrachtvervoerder DHL wil nachtvluchten uitvoeren vanaf Schiphol. Daarvoor diende het bedrijf een aanvraag in voor 1240 slots per jaar, zo meldt het Financieele Dagblad. Als de aanvraag wordt gehonoreerd voert DHL vanaf 2008 twee retourvluchten per nacht uit tussen Schiphol en Leipzig, waar tegen die tijd haar grootste Europese hub is gevestigd.
DHL besloot eind 2004 om Leipzig tot haar Europese knooppunt te onwikkelen na problemen op luchthaven Zaventem bij Brussel. De vrachtmaatschappij wilde verder groeien, onder meer door meer nachtvluchten, maar de Belgische politiek stak daar een stokje voor. Op de luchthaven van Leipzig heeft DHL alle ruimte; er mogen 24 uur per dag vluchten worden uitgevoerd.
Op de vluchten naar Schiphol wil DHL de Airbus A300 en Boeing 757 inzetten. De nachtvluchten moeten plaatsvinden tussen elf uur ’s avonds en één uur ’s nachts en tussen vier en zes uur ’s ochtends.
DHL besloot eind 2004 om Leipzig tot haar Europese knooppunt te onwikkelen na problemen op luchthaven Zaventem bij Brussel. De vrachtmaatschappij wilde verder groeien, onder meer door meer nachtvluchten, maar de Belgische politiek stak daar een stokje voor. Op de luchthaven van Leipzig heeft DHL alle ruimte; er mogen 24 uur per dag vluchten worden uitgevoerd.
Op de vluchten naar Schiphol wil DHL de Airbus A300 en Boeing 757 inzetten. De nachtvluchten moeten plaatsvinden tussen elf uur ’s avonds en één uur ’s nachts en tussen vier en zes uur ’s ochtends.