BUENOS AIRES - Nadat Aerolineas Argentinas is gerenationaliseerd, zet de Argentijnse regering vaart achter een vlootvernieuwing voor de luchtvaartmaatschappij. Eerder deze week arriveerde in Buenos Aires de eerste ‘Next Generation’ Boeing 737-700. Ook werd een van GECAS geleasd exemplaar, voorheen in dienst van SkyEurope Airlines, in ontvangst genomen.
Later deze maand arriveert vanuit Seattle een derde toestel van dit type. Beide gekochte toestellen zijn volgens Aerolineas Argentinas zelf de eerste fabrieksnieuwe vliegtuigen voor de maatschappij in 17 jaar.
De komende maanden zullen verder nog eens negen geleasde 737’s de vloot versterken. Het gaat hierbij om een mix van 737-700’s en de langere -800’s. Daarmee beschikt de maatschappij eind dit jaar over twaalf 737NG's.
De 737NG’s vervangen geleidelijk oudere typen in de vloot van Aerolineas Argentinas en de regionale dochter Austral Líneas Aéreas, zoals de Boeing 737-200 en MD-80. Op deze manier hoopt de kosten op het gebied van brandstofverbruik en onderhoud terug te dringen.
Vorige maand werd al bekend dat Austral twintig E-190 toestellen heeft besteld bij de Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer.
Later deze maand arriveert vanuit Seattle een derde toestel van dit type. Beide gekochte toestellen zijn volgens Aerolineas Argentinas zelf de eerste fabrieksnieuwe vliegtuigen voor de maatschappij in 17 jaar.
De komende maanden zullen verder nog eens negen geleasde 737’s de vloot versterken. Het gaat hierbij om een mix van 737-700’s en de langere -800’s. Daarmee beschikt de maatschappij eind dit jaar over twaalf 737NG's.
De 737NG’s vervangen geleidelijk oudere typen in de vloot van Aerolineas Argentinas en de regionale dochter Austral Líneas Aéreas, zoals de Boeing 737-200 en MD-80. Op deze manier hoopt de kosten op het gebied van brandstofverbruik en onderhoud terug te dringen.
Vorige maand werd al bekend dat Austral twintig E-190 toestellen heeft besteld bij de Braziliaanse vliegtuigbouwer Embraer.