BREDA - De luchtballonnen van de Breda Ballon Fiësta hadden vrijdagavond (8 augustus) eindelijk de wind mee. Rond acht uur kozen 33 ballonnen het luchtruim boven Breda. Alleen de zogeheten special shapes - afwijkende ballonvormen - bleven vanwege de krachtige wind aan de grond. Het evenement had tot nu toe te lijden van het slechte weer.
Donderdag werd het evenement afgelast vanwege hevige regenval en onweer. Vrijdagochtend vroeg was er nog wel een ballonvaart geweest. Vandaag maakte de organisatie ook nog eens bekend dat het grote parkeerterrein vlak bij het evenemententerrein is gesloten. Het terrein is onbegaanbaar geworden door de regenval.
De organisatie vroeg bezoekers vrijdagavond te voet, met de fiets of het openbaar vervoer naar het evenemententerrein te komen om een verkeerschaos te voorkomen. Als alternatief werd ook een parkeerplaats van bedrijventerrein Weidehek aangemerkt. Veel toeschouwers hadden hieraan gehoor gegeven, zodat een verkeerchaos is uitgebleven.
Zaterdag staan er 's ochtends en 's avonds weer ballonvaarten gepland. De weersvooruitzichten zijn goed, maar het gesloten parkeerterrein is ook morgen nog niet in gebruik, laat een woordvoerster weten.
(c) ANP
Donderdag werd het evenement afgelast vanwege hevige regenval en onweer. Vrijdagochtend vroeg was er nog wel een ballonvaart geweest. Vandaag maakte de organisatie ook nog eens bekend dat het grote parkeerterrein vlak bij het evenemententerrein is gesloten. Het terrein is onbegaanbaar geworden door de regenval.
De organisatie vroeg bezoekers vrijdagavond te voet, met de fiets of het openbaar vervoer naar het evenemententerrein te komen om een verkeerschaos te voorkomen. Als alternatief werd ook een parkeerplaats van bedrijventerrein Weidehek aangemerkt. Veel toeschouwers hadden hieraan gehoor gegeven, zodat een verkeerchaos is uitgebleven.
Zaterdag staan er 's ochtends en 's avonds weer ballonvaarten gepland. De weersvooruitzichten zijn goed, maar het gesloten parkeerterrein is ook morgen nog niet in gebruik, laat een woordvoerster weten.
(c) ANP