De check-in voor vlucht GF 443 naar Abu Dhabi was rommelig. Deze dagelijkse vlucht was de drie dagen ervoor botweg geannuleerd wegens technische storingen, en de periode ervoor was de vlucht volgens onze contacten ook al regelmatig geannuleerd door storingen op heenvlucht (airline lijkt zodanig arm dat ze geen vervangend toestel konden regelen). Toeristen/zakenmensen hadden veelal andere vlucht gekregen, maar de meeste gastarbeiders hadden 'waitlist'. Gevolg: zeker 400 waitlist passagiers in dezelfde checkin-rij als de misschien 150 mensen met ticket voor deze datum.
Uiteindelijk zijn we een uur te laat vertrokken, doordat het vliegtuig laat aankwam en door de checkin-chaos. De vlucht was niet slecht. Het interieur van de Boeing 767 oogt wat versleten, ook slechts 1 maaltijd voor de 4,5 uur vliegen; slechter dan heenreis waar we én een maaltijd én een snack kregen.
De vertrektijd vanaf Abu Dhabi naar Londen werd op monitor botweg 'rescheduled' van 12:55 tot 14.30 uur. Reden, naar werd omgeroepen: late aankomst vliegtuig. Vlucht GF 005 vertrok uiteindelijk om 15.00 uur. Op vliegtuig en verzorging was niets aan te merken: dit zijn de nieuwe Airbus A330's van Gulf Air. Maaltijd én snack, persoonlijk videoscherm, keurig etui met sokken en slaapmasker.
Door de vertraging aankomst in Londen niet om 17.30 uur maar 19.30 uur. Vliegtuig kon door de vertraging niet makkelijk een gate krijgen en stond dus pas om 20.00 uur aan gate op terminal 3. Aansluitende BMI vlucht was om 20.15 uur gepland van terminal 1, en ik vroeg bij uitstappen stewardess wat te doen. Ze zei 'U mist aansluiting denk ik, jammer nu'. Niets geen grondstewardessen of zo voor verdere assistentie.
Gelukkig belde ik mobiel m'n man, en die had op de Heathrow Internetsite al gezien dat de BMI-vlucht óók vertraagd was. Een geluk bij een ongeluk.
Vlucht BD 115 vertrok uiteindelijk iets na negen, bijna een uur vertraging. In dit geval goed, met mij nóg 5 mensen die uit de Abu Dhabi vlucht kwamen. Op vlucht en service niets aan te merken. Genoeg ruimte, en netjes drank/sandwich zoals dat hoort.
Op Schiphol stonden we alle 6 bij de band te wachten en kregen al snel van de afhandelaar te horen dan de transfer bagage 'het niet gehaald had in Londen'. Niet ongewoon, een uur is erg krap voor Londen, zeker tussen verschillende terminals. De bagage werd zaterdagmiddag netjes thuisbezorgd.
Het lage eindcijfer komt vooral door slechte Gulf Air service in Colombo, gammel vliegtuig ('Gulf Traveller') voor eerste stuk en de botte transferservice in Londen. De airline lijkt, ondanks verwoede pogingen tot betere kwaliteit, toch wel een beetje op de laatste benen te lopen.
Het cijfer voor deze vlucht(en): 4
S. de Ruijter
Uiteindelijk zijn we een uur te laat vertrokken, doordat het vliegtuig laat aankwam en door de checkin-chaos. De vlucht was niet slecht. Het interieur van de Boeing 767 oogt wat versleten, ook slechts 1 maaltijd voor de 4,5 uur vliegen; slechter dan heenreis waar we én een maaltijd én een snack kregen.
De vertrektijd vanaf Abu Dhabi naar Londen werd op monitor botweg 'rescheduled' van 12:55 tot 14.30 uur. Reden, naar werd omgeroepen: late aankomst vliegtuig. Vlucht GF 005 vertrok uiteindelijk om 15.00 uur. Op vliegtuig en verzorging was niets aan te merken: dit zijn de nieuwe Airbus A330's van Gulf Air. Maaltijd én snack, persoonlijk videoscherm, keurig etui met sokken en slaapmasker.
Door de vertraging aankomst in Londen niet om 17.30 uur maar 19.30 uur. Vliegtuig kon door de vertraging niet makkelijk een gate krijgen en stond dus pas om 20.00 uur aan gate op terminal 3. Aansluitende BMI vlucht was om 20.15 uur gepland van terminal 1, en ik vroeg bij uitstappen stewardess wat te doen. Ze zei 'U mist aansluiting denk ik, jammer nu'. Niets geen grondstewardessen of zo voor verdere assistentie.
Gelukkig belde ik mobiel m'n man, en die had op de Heathrow Internetsite al gezien dat de BMI-vlucht óók vertraagd was. Een geluk bij een ongeluk.
Vlucht BD 115 vertrok uiteindelijk iets na negen, bijna een uur vertraging. In dit geval goed, met mij nóg 5 mensen die uit de Abu Dhabi vlucht kwamen. Op vlucht en service niets aan te merken. Genoeg ruimte, en netjes drank/sandwich zoals dat hoort.
Op Schiphol stonden we alle 6 bij de band te wachten en kregen al snel van de afhandelaar te horen dan de transfer bagage 'het niet gehaald had in Londen'. Niet ongewoon, een uur is erg krap voor Londen, zeker tussen verschillende terminals. De bagage werd zaterdagmiddag netjes thuisbezorgd.
Het lage eindcijfer komt vooral door slechte Gulf Air service in Colombo, gammel vliegtuig ('Gulf Traveller') voor eerste stuk en de botte transferservice in Londen. De airline lijkt, ondanks verwoede pogingen tot betere kwaliteit, toch wel een beetje op de laatste benen te lopen.
Het cijfer voor deze vlucht(en): 4
S. de Ruijter