Vanaf Niederrhein ben ik naar Londen Stansted gevlogen met Ryanair, waarna ik verder ging met Air Polonia (APN). Sinds december 2003 is APN actief op deze route. Normaal vlieg ik eens in de maand Amsterdam - Warschau, maar de prijzen zijn mij een doorn in het oog (350 euro). Hoewel ik de service van LOT zeer waardeer, ben ik toch dit alternatief gaan proberen uit nieuwsgierigheid.
Voor boardservice moet je betalen, maar het is niet duur in Poolse Zloty. De warme gerechten zijn redelijk en komen van LOT catering.
Het toestel was redelijks schoon maar je kunt zien dat dit al een jaar in gebruik is als charter toestel. Voor de beenruimte geldt dat je hetzelfde comfort krijgt als in een easyJet of Ryanair toestel.
APN vliegt met 737-400 toestellen in een leuke geel bruine kleur. Buiten het board magazine (in het Pools) is er geen entertainment aan boord Als je een dergelijke reis maakt moet je voorbereiden op veel wachten op Stansted, maar als je een krant hebt en wat gaat eten dan is de tijd ook zo om.
Ik kan het low-cost initiatief van APN alleen maar toe juichen.
Natuurlijk zou ik liever direct van Niederrhein of Schiphol naar Warschau vliegen. LOT en KLM maken jullie je borst maar nat ze komen er aan de nieuwe maatschappijen die op de oude gouden lijntjes gaan concurreren.
Het cijfer voor deze vlucht: 7,5
G. Dekker
Voor boardservice moet je betalen, maar het is niet duur in Poolse Zloty. De warme gerechten zijn redelijk en komen van LOT catering.
Het toestel was redelijks schoon maar je kunt zien dat dit al een jaar in gebruik is als charter toestel. Voor de beenruimte geldt dat je hetzelfde comfort krijgt als in een easyJet of Ryanair toestel.
APN vliegt met 737-400 toestellen in een leuke geel bruine kleur. Buiten het board magazine (in het Pools) is er geen entertainment aan boord Als je een dergelijke reis maakt moet je voorbereiden op veel wachten op Stansted, maar als je een krant hebt en wat gaat eten dan is de tijd ook zo om.
Ik kan het low-cost initiatief van APN alleen maar toe juichen.
Natuurlijk zou ik liever direct van Niederrhein of Schiphol naar Warschau vliegen. LOT en KLM maken jullie je borst maar nat ze komen er aan de nieuwe maatschappijen die op de oude gouden lijntjes gaan concurreren.
Het cijfer voor deze vlucht: 7,5
G. Dekker