bmi, Amsterdam- Londen Heathrow, 29 april 2004

29 april 2004
Donderdag 29 april, vlucht BD114, netjes 2 uur voor vertrek check ik in op Schiphol, voor mijn vlucht naar Londen Heathrow van 21:10. Na het inchecken eventjes in het restaurant geweest om de tijd te doden, afscheid genomen van de achterblijvers en vervolgens richting Gate gegaan. So far so good!

Na geruime tijd wachten aan de gate horen we plotseling dat we verwacht worden aan een nieuwe gate. Dus de hele optocht met bagage gaat richting de nieuwe gate. Daar aangekomen begint een nieuwe periode van wachten. Ondertussen stromen er steeds meer mensen binnen en zijn zitplaatsen nog moeilijk te vinden. Dan wordt ons plotseling medegedeeld dat onze vlucht een vertraging van een uur heeft opgelopen. Het is inmiddels rond 9 uur en onze gate vult zich steeds verder met mensen voor een andere vlucht.

Na een uurtje te hebben verwacht zijn de meeste mensen terug bij de gate, waar ons nog meer slecht nieuws wacht. Helaas...het vliegtuig heeft nu een vertraging van nog eens een uur. Alle stoelen zijn bezet ondertussen en wie nog wil blijven zitten zal op de grond moeten gaan zitten. Zodra de andere vlucht was vertrokken komen een hoop mensen terug. De kleine restaurantjes en tentjes gaan allemaal sluiten. Helaas is de vertraging nog steeds niet opgelost, het is inmiddels half 12 en niemand van het grondpersoneel heeft de bevoegdheid ons te vertellen wat er aan de hand is. Eindelijk, na een hoop geruzie heen en weer blijkt dat het om een technisch probleem gaat van het vliegtuig uit Londen. Dan opeens is er sprake van het cancellen van de vlucht, waarop er spontane woede-uitbarstingen volgen, van een aantal reizigers.

Iedereen is ondertussen moe, dorstig en hongerig, maar ondanks dat bmi reclame maakt voor z'n goede service op hun website, met name bij vertraging, kan er nog geen bekertje water af.

Eindelijk, om 12.00 uur komt het vliegtuig aan en wordt vliegensvlug leeggehaald. Onze bagage wordt er weer ingestopt en we zijn klaar voor vertrek.

Om 12:45 uur zijn we eindelijk in de lucht. De drankjes en de hapjes worden op het laatste nippertje geserveerd, een klachtenformulier hebben we na lang zeuren eindelijk gekregen, maar de mensen die geen vervoer meer hebben door de vertraging, mogen het nog mooi zelf uitzoeken!

Cijfer voor deze vlucht? Een klein 3-tje voor de "moeite"

D. Hoogreef
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen