easyJet: Amsterdam - Geneve, 10 augustus 2004

10 augustus 2004
5:59 vertrekt mijn trein vanuit Den Haag CS richting Schiphol. Ik kom daar precies om 6:30 precies volgens het spoorboekje en mijn schema, want 8:30 vertrek mijn vlucht richting Geneve. Daar staan mijn ouders op de camping, zij hebben mijn kleding al meegenomen dus ik heb alleen maar handbagage en dat kan zo een half uur schelen bij aankomst. Ik sta al in de rij bij de balie van Easyjet, die nog gesloten is. Er zijn vier mensen voor mij en dat betekent dat ik een laag boarding nummer heb om precies te zijn nummer 10.

Na de nodige controles te hebben gepasseerd is het tijd voor een kop koffie. Ik wandel rustig richting gate D10. Daar aangekomen staat er op de monitor dat der een gate verandering is, ik moet nu naar D26 en daar heb ik meer dan een uur de tijd voor. Daar aan gekomen zoek ik een mooie plaats met uitzicht op baan 24 en een stuk van baan 18L waar ze vandaag opstijgen.

Om 8:00 komt het vliegtuig aan rijden en al snel lopen mensen uit het vliegtuig. Nu begint het boarden. Eerst kinderen met moeders daarna mensen met boerding nummers 1 tot 25 en daar zit ik mooi in. Ik loop snel naar de deur zodat ik als een van de eerste het vliegtuig in mag. Dit doe ik om een mooie plek te krijgen, aangezien Easyjet geen plaatsen toe wijst. Zo zit ik mooi aan een raampje. En de stoelen zitten nog goed ook.

Precies om 8:30 wordt de gate los gemaakt en taxiën we naar baan 18L waar we niet eens hoeven te wachten. Als snel zitten we in de lucht met onze Airbus 319 die aanzienlijk stiller is dan een Airbus 300 waarmee ik naar Antalya ben gevlogen. Het grootste verschil tussen deze twee vliegtuig is dat tijdens de start niet alles meetrilt.

Het cabine personeel spreekt Frans, in Geneve spreken ze ook Frans dus ik neem aan dat ik met Easyjet Zwitserland vlieg. Hun kleding ziet en netjes en verzorgt uit net als hun engels. Ze komen een half uur na de start langs met drankjes maar daar moet je wel voor betalen. Aangezien de vlucht maar 1 uur en een 35 duurt hoef ik niks te drinken. Omdat het een lowcost airline is, is er geen inflight entertainment aanwezig.

Er was deze vlucht redelijk wat turbulentie maar niet zo erg dat het hinderlijk word. Wat wel hinderlijk is zijn wolken. Vanaf België was er alleen maar bewolking. Maar bij de daling zaten er wat gaten tussen en kon je als nog mooi de alpen zien liggen. Ik heb nog even gecheckt of de Mont Blanc nou echt wel de hoogste berg is, en dat is hij inderdaad. De matahorn, de ontzettend puntige berg, was ook mooi te zien.

Al snel vliegen we boven het meer van Geneve en komen we steeds lager en lager. De landing was redelijk soepel al is de landingsbaan in Geneve erg hobbelig. Het taxiën duurt niet lang. We worden bij zo'n satelliet terminal geplaatst waarna het een wandeling van vijf minuten is tot aan de paspoort controle(Zwitserland valt niet onder het shengen gebied). Ik hoef geen Bagage op te pikken dus ik kan zo naar buiten lopen waar me ouders al op me staan te wacht. Een geslaagde vlucht want lig nog steeds precies op schema het is namelijk nu 10:15

Cijfer: 8,5

V. Nauta

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019