KLM: Amsterdam - Londen Heathrow, 3 juli 2004

3 juli 2004
Zaterdag 3 Juli ging ik met KLM (KL 1013 om 11:40) van Schiphol naar Londen Heathrow. Ik had via internet een e-ticket ontvangen en een dag voor vertrek ook via internet ingecheckt. Allemaal erg makkelijk en snel, je kunt je eigen plaats bepalen in het vliegtuig. Het inchecken via internet is erg gemakkelijk en overzichtelijk. Je moet zelf wel even je instapkaart uitprinten want die heb je uiteraard nodig bij vertrek.

Het enige wat ik bij aankomst op Schiphol nog moest doen was de bagage zien kwijt te raken. Ook dit is eenvoudig bij een van de bagageafgifte punten.

Door de douane naar het vliegtuig zonder problemen. Vriendelijk ontvangen door het KLM personeel.

Het vliegtuig was een boeing 737-400. De beenruimte valt wat tegen maar ik ben dan ook 1.90 lang. Zelfs bij de nooduitgang is nu een extra rij stoelen geplaatst. Eerder was dat de beste plek om te zitten om dat je daar extra beenruimte had maar dat is niet meer.

Nu begon eigenlijk de ellende, 5 minuten na de officiële vertrektijd werd er omgeroepen dat 1 persoon niet aan boord was en dus de bagage, van die persoon, van boord gehaald moest worden.

Iedereen dacht dat dit hooguit 10/15 minuten zou duren maar het heeft totaal ongeveer 1 uur geduurd. Er waren namelijk geen bagageafhandelaars (ba)beschikbaar! Na ongeveer 20 minuten kwamen er 2 ba aanrijden en die hebben het bagageruim leeggehaald. 3 Karren vol totdat de koffer uiteindelijk gevonden was, toen moest alles weer het bagageruim in. Die jongens moesten hard werken maar het duurde echt heel lang.

De gezagvoerder! gaf ons (geirriteerd) advies om aan de directie een behoorlijk boze brief te schrijven waarom dit allemaal zolang moest duren en er geen ba beschikbaar waren.

De vertraging was dan ook het enige minpuntje van de reis.
Onderweg nog een broodje en koffie gehad dat redelijk goed smaakte.

Bij aankomst op Heathrow gelukkig geen vertraging.

Cijfer voor deze vlucht: 7


Door: K. de Jeu

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019