KLM: New York JFK - Amsterdam, 1 maart 2014

4 maart 2014

Na een uitstekende vakantie in de USA was het zaterdag 1 maart 2014 tijd om van New York weer naar Amsterdam te vliegen. Vanaf Manhattan met de metro naar het Airtrain station (waar je dan weer een los kaartje voor moet kopen), waren we vrij snel in Terminal 4, waarvan de KLM vlucht zou vertrekken. Wij moesten nog inchecken, maar dat verliep bijzonder soepel en zonder wachttijden. Ook de security check verliep erg snel, het TSA personeel had zoveel lol onderling, dat wij bijna twijfelden of zij hun taken wel serieus namen.

Bij de gate aan gekomen bleek dat het vliegtuig ongeveer anderhalf uur later zou binnen komen dan gepland, dus we hielden alvast rekening met wat vertraging. Gelukkig konden we lekker zitten en nog wat rondlopen, druk was het er niet. Leuk om te zien was dat de voltallige bemanning een enorme voorraad donuts insloeg, om tijdens de vlucht te eten of om thuis in Nederland uit te delen.

Na enige tijd kwam het vliegtuig aan, een Boeing 747-400 Combi van KLM, de City of Beijing. De verwachting was dat de vertraging bij vertrek nog zo’n 45 minuten zou zijn. Al snel begon het boarden en het leek wel of iedereen tegelijk wilde instappen. Uiteindelijk zat iedereen op zijn plek, en na het gebruikelijke ritueel om alle handbagage kwijt te kunnen vertrok vlucht KL644 met bijna een uur vertraging. Het vliegtuig zat geheel vol. Al voor het opstijgen maakte de piloot zijn excuses voor de vertraging, maar de verwachting was dat we door een sterke wind toch op schematijd op Schiphol zouden aankomen. Al snel vlogen we boven de Atlantische Oceaan.

Toen het diner werd uitgedeeld sliepen er al diverse mensen, evenals bij de ontbijtsnack vlak voor de landing. De opmaak van de maaltijden en snacks zag er wel erg verzorgd uit, complimenten daarvoor. De aardappelpuree bij de kip was echter net rubber zonder smaak. De bemanning was erg vriendelijk en er werd goed gecommuniceerd. Het inflight systeem was van mindere kwaliteit in de economy class, met de bediening in de armleuningen.

Over het zuiden van Engeland vlogen we Europa in en na een paar scherpe bochten werd de landing ingezet op de Polderbaan. Een kwartier voor schematijd kwamen we aan waardoor de vlucht minder dan 6 uur had geduurd. Nadat we via aankomsthal 2 naar aankomsthal 3 moesten lopen konden we eigenlijk direct de bagage ophalen en via de grenscontrole het vliegveld verlaten, zodat we binnen een uur na de landing thuis waren.

Eindcijfer: 8

Naam inzender bij de redactie bekend

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019