Nette incheckbalie met mooie kleedjes voor de balie. Op de een of andere manier heb ik altijd de indruk dat inchecken bij een partner van de KLM langer duurt, het is misschien een gevoel, maar toch. Zeer snel door de security-check, zodat je nog even lekker kan winkelen. Helaas, het aanbod taxfree winkels op San Francisco is niet echt schokkend te noemen, en daarbij ook nog meerdere winkels van hetzelfde soort. Daar ben je dus ook zo mee klaar.
Op naar de lounge dan maar. Of misschien toch nog even laten masseren? Ziet er wel verleidelijk uit, misschien volgende keer. De lounge is een zeer nette Northwest lounge. Beter dan de andere die ik tot nu toe gezien heb.
Boarden voor vlucht KL606 ging keurig op tijd, vriendelijk personeel heette ons welkom. Lijkt een rustige vlucht te worden, kist redelijk leeg, zelfs de stoel naast me was leeg. Heerlijk! De speech van de purser viel op doordat deze erg kort was en zeker niet ‘KLM-standaard’ was. De flight-safety video vind ik ook altijd erg interessant; is het in de MD-11 nou dezelfde dame als op de 767-video? Ze lijkt slanker. Tijdens mijn verblijf in San Francisco heb ik ook gevlogen met Southwest, en ik zou zweren dat de beenruimte op deze low-cost airline beter is dan bij de KLM.
Dit keer vertrekken we van de baan die uitkomt in de baai, mooi! Het is wisselend bewoltkt, helder dus alles is goed te zien. Het mooiste moment van een vliegreis vind ik het boven de wolkenuitkomen. Alsof je in een wereld van volkomen rust en vrede binnen gaat, onbereikbaar voor alles. Moet er niet aan denken dat de ze gsm op vliegreizen goed gaan keuren. Gedaan met dat unieke moment van rust, alleen maar gekwebbel om je heen. Lijkt me een ramp, dus ik hoop de dat vliegtuigmaatschappijen niet zwichten om dit toe te gaan staan.
Uiteraard werden de ‘hot towels’ weer uitgereikt, die ik altijd eerst voor mezelf gebruik en dan gebruik om mijn raam en mijn kleine panel voor video/radio schoonmaak. Dat is een tik van mij, maak ik altijd even schoon. Ook als ik naar toilet moet, maak ik altijd het fonteintje en de ruimte er om heen schoon. Stel je voor dat iemand die na je komt denkt, gadver, wat een viezerik. Het is een afwijking, ik weet het.
Uiteraard kregen we weer de keuze voorgeschoteld tussen chicken en pasta. Was verder prima. Na het eten worden de lichten gedimd om mensen de mogelijkheid te geven om te slapen. Ik heb heel wat keren op Los Angeles gevlogen en daar werd meestal door de purser gevraagd aan de raamplaats-passagiers om het raam te blinderen, om medepassagiers die rust te gunnen. Nu gebeurd dat niet. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn, maar het schijnt aan de attentheid van de purser te liggen.
De vlucht verliep verder zonder noemenswaardigheden. Wat alleen opviel was dat er een tekort aan dekens was. We landden vroeger dan schema tijd, met als gevolg dat de gate E2 nog bezet was en we 12 minuten op de taxi-baan moesten wachten.
Al met al een aardige vlucht; wat ik me wel afvraag, leest de KLM en/of andere luchtvaartmaatschappijen deze vluchtverslagen?
Vluchtcijfer: 7,5
M. Teerds
Op naar de lounge dan maar. Of misschien toch nog even laten masseren? Ziet er wel verleidelijk uit, misschien volgende keer. De lounge is een zeer nette Northwest lounge. Beter dan de andere die ik tot nu toe gezien heb.
Boarden voor vlucht KL606 ging keurig op tijd, vriendelijk personeel heette ons welkom. Lijkt een rustige vlucht te worden, kist redelijk leeg, zelfs de stoel naast me was leeg. Heerlijk! De speech van de purser viel op doordat deze erg kort was en zeker niet ‘KLM-standaard’ was. De flight-safety video vind ik ook altijd erg interessant; is het in de MD-11 nou dezelfde dame als op de 767-video? Ze lijkt slanker. Tijdens mijn verblijf in San Francisco heb ik ook gevlogen met Southwest, en ik zou zweren dat de beenruimte op deze low-cost airline beter is dan bij de KLM.
Dit keer vertrekken we van de baan die uitkomt in de baai, mooi! Het is wisselend bewoltkt, helder dus alles is goed te zien. Het mooiste moment van een vliegreis vind ik het boven de wolkenuitkomen. Alsof je in een wereld van volkomen rust en vrede binnen gaat, onbereikbaar voor alles. Moet er niet aan denken dat de ze gsm op vliegreizen goed gaan keuren. Gedaan met dat unieke moment van rust, alleen maar gekwebbel om je heen. Lijkt me een ramp, dus ik hoop de dat vliegtuigmaatschappijen niet zwichten om dit toe te gaan staan.
Uiteraard werden de ‘hot towels’ weer uitgereikt, die ik altijd eerst voor mezelf gebruik en dan gebruik om mijn raam en mijn kleine panel voor video/radio schoonmaak. Dat is een tik van mij, maak ik altijd even schoon. Ook als ik naar toilet moet, maak ik altijd het fonteintje en de ruimte er om heen schoon. Stel je voor dat iemand die na je komt denkt, gadver, wat een viezerik. Het is een afwijking, ik weet het.
Uiteraard kregen we weer de keuze voorgeschoteld tussen chicken en pasta. Was verder prima. Na het eten worden de lichten gedimd om mensen de mogelijkheid te geven om te slapen. Ik heb heel wat keren op Los Angeles gevlogen en daar werd meestal door de purser gevraagd aan de raamplaats-passagiers om het raam te blinderen, om medepassagiers die rust te gunnen. Nu gebeurd dat niet. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn, maar het schijnt aan de attentheid van de purser te liggen.
De vlucht verliep verder zonder noemenswaardigheden. Wat alleen opviel was dat er een tekort aan dekens was. We landden vroeger dan schema tijd, met als gevolg dat de gate E2 nog bezet was en we 12 minuten op de taxi-baan moesten wachten.
Al met al een aardige vlucht; wat ik me wel afvraag, leest de KLM en/of andere luchtvaartmaatschappijen deze vluchtverslagen?
Vluchtcijfer: 7,5
M. Teerds