Op 6 december vertrok ik met de KLM van Amsterdam naar Montreal. Ik had een extra ruime economy stoel geboekt (+45 euro). Het was een halfvolle MD-11 met een aardige bemanning en dus een hele aangename vlucht! So far so good! Op Montreal begon de ellende.
Mijn doorverbinding naar Quebec City met een Dash 100 gevlogen door Air Canada Jazz werd zwaar vertraagd door de overvloedig vallende sneeuw. Uiteindelijk ben ik na het diner toch nog aangekomen.
Op 13 december zou ik vanaf Ottawa met de AC 4692 en AC 4966 via Chicago O'Hare naar St. Louis Lambert vliegen. Helaas: Chicago zat dicht door de sneeuw. De beide vluchten werden dus gecancelled. Op 14 december (na een nacht in een waanzinnig hotel!) werd ik door Air Canada (Embraer 170 en Embraer 145) via Washington naar St. Louis gevlogen. En uiteraard meer pech: mijn koffer verdween. Deze werd uiteindelijk vroeg in de morgen van de 15e bij mij in het hotel gebracht!
Op de 16e 's avonds met de KL 5752 (DC-9!) en KL 6048 (A330-200) beide van Delta van St. Louis over Detroit naar Amsterdam gevolgen. Alles op tijd tot...de aankomst in Amsterdam op de 17e december 2010. Daar heb ik van half twaalf tot kwart voor vijf in de middag in de A330 op de buffer tussen de A4 en A5 gezeten.
Uiteindelijk zijn de andere passagiers en ik op het KLM vrachtplatform "gelost". Eerst kon men geen trap vinden, maar die stond echter naast het vliegtuig, mijn foto bewijst het! Wel gaaf om naast de Ilyushin 96-400T uit Rusland te parkeren.
Van onze koffers geen spoor (die konden ze daar niet lossen?). Op 25 december om 07.55 uur werd mijn koffer onaangekondigd thuis gebracht!
De vlucht van KLM naar Montreal geef ik een 10. De vluchten van Air Canada naar Quebec City een 4, en de twee AC-vluchten naar St. Louis een 1. Ook de vluchten van Delta terug naar Amsterdam geef ik een 1.
Een cijfer voor deze reis als geheel: 1
E. Niemeijer
Hieronder een artikel uit het Algemeen Dagblad over de vlucht van Delta naar Amsterdam.