KLM bereikt mijlpaal van 1 miljoen Twitter-volgers

27 juni 2014 - 12:34 | Door: 
onze redactie

AMSTELVEEN - KLM heeft donderdag de mijlpaal van 1 miljoen volgers op Twitter bereikt. De maatschappij behoort daarmee tot de Nederlandse bedrijven met de meeste volgers op Twitter. Ook is KLM deel van de wereldwijde top vijf van luchtvaartmaatschappijen die actief zijn op de internetdienst.

KLM zet Twitter sinds de aswolk in april 2010 structureel in als één van de social media kanalen waar klanten zeven dagen per week en 24 uur per dag terecht kunnen met reisgerelateerde vragen. KLM biedt deze service inmiddels in tien talen.

Het social media service team van KLM ontvangt per week ongeveer 35.000 berichten. Van deze berichten komt ongeveer 65 procent via Twitter binnen.

KLM gebruikt Twitter ook om interactie met 'fans' te creëren, en als verkoopkanaal door bijvoorbeeld speciale actietarieven aan te bieden.


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen