SCHIPHOL - Reizigers kunnen op Schiphol in september zelf de verschillen ervaren tussen Economy en Premium Economy van Lufthansa. “We hebben de hele maand een volledige werkende mock-up staan in Lounge 3, achter de security”, zegt marketingspecialist Tero Nurminen tegen Reismedia.
Lufthansa heeft twee rijen met twee Economy-stoelen en daarvoor twee rijen met twee Premium Economy-stoelen geplaatst. “Passagiers die een verre vlucht maken vanaf Schiphol kunnen zien welk product wij op onze long haul vloot bieden. Hopelijk kunnen we hen overtuigen van de voordelen, ook ten opzichte van andere luchtvaartmaatschappijen.”
Premium Economy is bij Lufthansa een aparte reisklasse. “Het is geen Economy met een beetje extra beenruimte, maar een compleet ander product”, aldus Nurminen. Passagiers hebben de beschikking over stoelen die verder naar achteren kunnen, breder zijn, meer beenruimte bieden en een groter scherm voor inflight entertainment herbergen. “Daarnaast is de catering uitgebreider en mag er meer bagage mee.”
Een hostess vertelt belangstellenden tussen 7.00 en 21.00 over het gehele Premium Economy-product. “We krijgen daardoor waardevolle feedback van potentiele klanten te horen.”