Robots helpen reizigers op Eindhoven Airport

Temi
19 januari 2024 - 12:53 | Door: 
onze redactie
| Foto: Eindhoven Airport

Eindhoven Airport heeft een bijzondere manier gevonden om reizigers van informatie te voorzien. De luchthaven heeft twee robots in gebruik genomen die reizigers kunnen helpen. De Temi’s, zoals ze heten, tonen vluchtinformatie, informeren reizigers over de beschikbare restaurants en winkels en kunnen zelfs passagiers begeleiden als ze zoeken naar de servicebalie of de toiletten.

De robots staan sinds vorige week klaar in de terminal om passagiers te helpen. Volgens Eindhoven Airport kun je op de Temi’s ook een computerspelletje spelen, waardoor de tijd voor wachtende passagiers sneller lijkt te verstrijken. “Als Temi geen antwoord heeft op je vraag, kun je natuurlijk terecht bij de medewerker van de informatiebalie”, laat de luchthaven weten.

De robots op Eindhoven Airport dragen net als ‘echte’ medewerkers een stropdas en een sjaaltje, en spreken twee talen: Nederlands en Engels. De robots worden ingezet door grondafhandelaar Viggo.

Extra advertentie tonen: 
1
extra add 1ste alinea: 
1


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen