HOOFDDORP - De NLS (Nationale Luchtvaartschool), een volledige dochter van Canadian Aviation Electronics (CAE Inc, Canada) gaat haar activiteiten op haar vestiging in Evorà (Portugal) verder uitbreiden. In het kader van deze investering zal de NLS haar gehele vliegoperatie gaan verplaatsen van Maastricht Aachen Airport naar haar vestiging in Evorà (Portugal).
Wat deze veranderingen op korte termijn en concreet tot gevolg hebben kon het opleidingsinstituut niet beantwoorden vanwege de afwezigheid van haar woordvoerder.
In een persbericht meldt de NLS dat er sinds 1 januari 2000 wordt samengewerkt met de Portugese partner. Daarnaast maakt subsidie van de EU het mogelijk dat er van start gegaan kan worden met het eerste deel van de vliegopleidingen in Evorà.
Portugal heeft de Europese regelgeving met betrekking tot de inrichting van vliegopleidingen en brevettering van vliegers (JAR FCL) volledig geïmplementeerd, hierdoor kan de vliegopleiding in Portugal worden verzorgd.
Het besluit is, volgens de NLS, niet alleen ingegeven door de betere weersomstandigheden in Portugal. Toenemende beperkingen die voortvloeien uit milieuregelgeving en restricties opgelegd door de verkeersleiding in Nederland spelen ook een rol, net als het kostenaspect.
Als gevolg van een terugtredende overheid worden de kosten op Maastricht-Aachen Airport hoger, waardoor de NLS genoodzaakt is om deze maatregelen te nemen.
De NLS blijft onder andere gericht op de Nederlandse markt en zal haar selectie en theorie opleidingen op haar vestigingen in Maastricht en Amsterdam blijven verzorgen, evenals een deel van de simulator training. Het laatste deel van de praktische vliegopleiding, de Multi Crew Coordination Course (MCC) welke plaatsvindt op één van CAE’s Full Flight Simulators (vluchtsimulatoren) zal op een van de training centra van het moederbedrijf CAE blijven plaatsvinden, waardoor, volgens de NLS, een optimale aansluiting bij de luchtvaartmaatschappijen wordt gerealiseerd.
Wat deze veranderingen op korte termijn en concreet tot gevolg hebben kon het opleidingsinstituut niet beantwoorden vanwege de afwezigheid van haar woordvoerder.
In een persbericht meldt de NLS dat er sinds 1 januari 2000 wordt samengewerkt met de Portugese partner. Daarnaast maakt subsidie van de EU het mogelijk dat er van start gegaan kan worden met het eerste deel van de vliegopleidingen in Evorà.
Portugal heeft de Europese regelgeving met betrekking tot de inrichting van vliegopleidingen en brevettering van vliegers (JAR FCL) volledig geïmplementeerd, hierdoor kan de vliegopleiding in Portugal worden verzorgd.
Het besluit is, volgens de NLS, niet alleen ingegeven door de betere weersomstandigheden in Portugal. Toenemende beperkingen die voortvloeien uit milieuregelgeving en restricties opgelegd door de verkeersleiding in Nederland spelen ook een rol, net als het kostenaspect.
Als gevolg van een terugtredende overheid worden de kosten op Maastricht-Aachen Airport hoger, waardoor de NLS genoodzaakt is om deze maatregelen te nemen.
De NLS blijft onder andere gericht op de Nederlandse markt en zal haar selectie en theorie opleidingen op haar vestigingen in Maastricht en Amsterdam blijven verzorgen, evenals een deel van de simulator training. Het laatste deel van de praktische vliegopleiding, de Multi Crew Coordination Course (MCC) welke plaatsvindt op één van CAE’s Full Flight Simulators (vluchtsimulatoren) zal op een van de training centra van het moederbedrijf CAE blijven plaatsvinden, waardoor, volgens de NLS, een optimale aansluiting bij de luchtvaartmaatschappijen wordt gerealiseerd.