MADRID - De Spaanse prijsvechter Vueling heeft een nieuw onderhoudscontract getekend met het Zwitserse SR Technics. Ook werd een contract gesloten met Honeywell Aerospace. SR Technics wordt verantwoordelijk voor het onderhoud aan de motoren van de Airbus A320’s en Honeywell verzorgt het onderhoud van de Auxiliary Power Units.
Beide contracten hebben een looptijd van twaalf jaar en gaan met onmiddellijke ingang in.
Vueling maakte ook bekend dat het een onderhoudshangaar gaat bouwen op de luchthaven van Barcelona. Het gebouw, met een grondoppervlak van twee hectare, biedt plaats aan maximaal drie Airbus A320’s. De bouw start eind dit jaar of begin 2008.
De nieuwe hangaar stelt Vueling in staat de meer complexe onderhoudswerkzaamheden zelf uit te voeren, in plaats van de toestellen naar het buitenland te sturen. Mogelijk gaat Vueling ook bij het uitbaten van de onderhoudshangaar samenwerken met SR Technics.
Vueling heeft momenteel een vloot van zestien A320’s. Eind 2007 moeten daar negen toestellen bij zijn gekomen.
Beide contracten hebben een looptijd van twaalf jaar en gaan met onmiddellijke ingang in.
Vueling maakte ook bekend dat het een onderhoudshangaar gaat bouwen op de luchthaven van Barcelona. Het gebouw, met een grondoppervlak van twee hectare, biedt plaats aan maximaal drie Airbus A320’s. De bouw start eind dit jaar of begin 2008.
De nieuwe hangaar stelt Vueling in staat de meer complexe onderhoudswerkzaamheden zelf uit te voeren, in plaats van de toestellen naar het buitenland te sturen. Mogelijk gaat Vueling ook bij het uitbaten van de onderhoudshangaar samenwerken met SR Technics.
Vueling heeft momenteel een vloot van zestien A320’s. Eind 2007 moeten daar negen toestellen bij zijn gekomen.