ROTTERDAM - Vanwege de uitbreiding van het routenetwerk met nieuwe bestemmingen en verhoging van frequenties op bestaande routes heeft VLM Airlines besloten de vloot uit te breiden. De luchtvaartmaatschappij maakt bekend twee extra Fokker 50’s te hebben aangeschaft, waardoor de totale vloot binnenkort uit veertien van deze vliegtuigen bestaat.
Begin 2004 werden ook al twee Fokker 50's toegevoegd aan de vloot. Door de toegenomen frequenties op bestaande routes en de start van de routes Liverpool - London City (februari 2004) en Jersey - London City (juni 2004) is er opnieuw besloten tot een uitbreiding. Begin volgend jaar breidt VLM Airlines het routenetwerk verder uit.
De hoge mate van betrouwbaarheid was voor VLM Airlines reden om vanaf het begin te kiezen voor de Fokker- toestellen. Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines: "De Fokker 50’s hebben lage 'directe operationele kosten' en in het bijzonder een laag brandstofverbruik. Dit is ook de reden waarom VLM Airlines, als één van de weinige luchtvaartmaatschappijen, geen brandstoftoeslag doorvoerde."
London City Airport
Een ander voordeel van deze tweemotorige turboprops is dat ze in staat zijn om te landen op regionale luchthavens die vlak bij de stedencentra zijn gelegen en bekend staan om hun korte inchecktijden. Als concreet voorbeeld hiervan noemt Vanneste London City Airport, dat slechts dertien kilometer verwijderd is van het centrum van Londen.
Het dertiende toestel (registratie OO-VLL) wordt half september geleverd en zal worden ingezet op de route Jersey - London City. De laatste Fokker 50 (registratie OO-VLZ) is beschikbaar in november, en wordt vanaf begin volgend jaar ingezet op een nieuwe route binnen het VLM netwerk. De toestellen vlogen voorheen op huurbasis bij Air Iceland. De verkoop is geregeld voor Skyways Aviation namens Gladsheim Aviation AB.
Begin 2004 werden ook al twee Fokker 50's toegevoegd aan de vloot. Door de toegenomen frequenties op bestaande routes en de start van de routes Liverpool - London City (februari 2004) en Jersey - London City (juni 2004) is er opnieuw besloten tot een uitbreiding. Begin volgend jaar breidt VLM Airlines het routenetwerk verder uit.
De hoge mate van betrouwbaarheid was voor VLM Airlines reden om vanaf het begin te kiezen voor de Fokker- toestellen. Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines: "De Fokker 50’s hebben lage 'directe operationele kosten' en in het bijzonder een laag brandstofverbruik. Dit is ook de reden waarom VLM Airlines, als één van de weinige luchtvaartmaatschappijen, geen brandstoftoeslag doorvoerde."
London City Airport
Een ander voordeel van deze tweemotorige turboprops is dat ze in staat zijn om te landen op regionale luchthavens die vlak bij de stedencentra zijn gelegen en bekend staan om hun korte inchecktijden. Als concreet voorbeeld hiervan noemt Vanneste London City Airport, dat slechts dertien kilometer verwijderd is van het centrum van Londen.
Het dertiende toestel (registratie OO-VLL) wordt half september geleverd en zal worden ingezet op de route Jersey - London City. De laatste Fokker 50 (registratie OO-VLZ) is beschikbaar in november, en wordt vanaf begin volgend jaar ingezet op een nieuwe route binnen het VLM netwerk. De toestellen vlogen voorheen op huurbasis bij Air Iceland. De verkoop is geregeld voor Skyways Aviation namens Gladsheim Aviation AB.