DELFT - Aerospace Software and Technologies Institute (ASTI) van de TU Delft heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met TRC Development B.V. ASTI gaat samen met TRC (The Real Cockpit) werken aan de certificering van de door TRC ontwikkelde producten. Daarbij moet worden aangetoond dat de simulatoren het gedrag van de vliegtuigen en helikopters exact nabootsen. Hierdoor wordt het mogelijk deze producten in te zetten voor vliegopleidingen en trainingen bij bijvoorbeeld vliegscholen.
De TU Delft zal verder meewerken aan de verdere ontwikkeling van de benodigde software. TRC en de TU Delft verwachten een wereldwijde markt voor de simulatoren
TRC Development, dat is opgericht in 1999, heeft de afgelopen jaren functionele replica’s van vliegtuiginstrumenten ontwikkeld voor toepassing in simulatoren. De eerste simulatoren van het bedrijf zijn gebaseerd op de Cessna 172 Skyhawk, het wereldwijd meest gebruikte eenmotorige (les)vliegtuig. TRC levert een exacte replica van de cockpit van dit vliegtuig, met volledige functionaliteit. Momenteel wordt gewerkt aan een replica van een Robinson R22 en R44 helikopter. De producten worden wereldwijd afgezet.
De TU Delft zal verder meewerken aan de verdere ontwikkeling van de benodigde software. TRC en de TU Delft verwachten een wereldwijde markt voor de simulatoren
TRC Development, dat is opgericht in 1999, heeft de afgelopen jaren functionele replica’s van vliegtuiginstrumenten ontwikkeld voor toepassing in simulatoren. De eerste simulatoren van het bedrijf zijn gebaseerd op de Cessna 172 Skyhawk, het wereldwijd meest gebruikte eenmotorige (les)vliegtuig. TRC levert een exacte replica van de cockpit van dit vliegtuig, met volledige functionaliteit. Momenteel wordt gewerkt aan een replica van een Robinson R22 en R44 helikopter. De producten worden wereldwijd afgezet.