Met de bekendmaking van haar halfjaarcijfers voegde KLM nog een mededeling toe over het vlootvernieuwingsprogramma. KLM heeft besloten om de McDonnell Douglas MD-11 toestellen in een later stadium uit te faseren dan gepland. Aanvankelijk zouden de toestellen in 2008 de vloot verlaten, maar nu zullen de toestellen nog tot 2012 in de vloot blijven.
De MD-11 blijft langer in de vloot omdat een eerdere uitfasering zou betekenen dat KLM extra capaciteit moet inhuren, hetgeen rond de 1 miljard euro zou gaan kosten.
KLM is met een omvangrijke vlootvernieuwing bezig. Op 1 december 2003 zal de laatste Boeing 747-300 uit de vloot verdwijnen, en daarna zullen ook de Boeing 767 en de MD-11 niet meer in KLM-kleuren te zien zijn.
De toestellen worden vervangen door de Boeing 777 en de Airbus A330. De eerste Boeing 777 wordt aanstaande zaterdag, 25 oktober, om 8.30 uur verwacht op Schiphol, waar het toestel wordt gedoopt.
De MD-11 blijft langer in de vloot omdat een eerdere uitfasering zou betekenen dat KLM extra capaciteit moet inhuren, hetgeen rond de 1 miljard euro zou gaan kosten.
KLM is met een omvangrijke vlootvernieuwing bezig. Op 1 december 2003 zal de laatste Boeing 747-300 uit de vloot verdwijnen, en daarna zullen ook de Boeing 767 en de MD-11 niet meer in KLM-kleuren te zien zijn.
De toestellen worden vervangen door de Boeing 777 en de Airbus A330. De eerste Boeing 777 wordt aanstaande zaterdag, 25 oktober, om 8.30 uur verwacht op Schiphol, waar het toestel wordt gedoopt.