LONDEN - OpenSkies, de transatlantische business class-carrier van British Airways, heeft vanwege de financiële crisis groeiplannen in de ijskast gezet. Uit een recente interne memo blijkt dat de maatschappij de levering van een vijfde toestel, oorspronkelijk gepland voor maart 2009, heeft uitgesteld totdat het economische klimaat verbetert.
Een vertegenwoordiger van OpenSkies meldt aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat ook plannen om te gaan vliegen vanaf Milaan voorlopig zijn uitgesteld.
OpenSkies startte vorige maand met een dagelijkse lijndienst van Schiphol naar New York. Eerder dit jaar startte de maatschappij met rechtstreekse vluchten van Parijs naar de Amerikaanse metropool. Deze vluchten worden uitgevoerd in nauwe samenwerking met de Franse partnermaatschappij L’Avion.
De operaties van OpenSkies worden steeds meer geïntegreerd met die van L’Avion. Zo worden bij externe en interne communicatie voortaan beide bedrijfsnamen en -logo’s gebruikt.
Alle commerciële en financiële beslissingen zullen voortaan voor beide carriers worden genomen. OpenSkies en L’Avion zullen uiteindelijk als één maatschappij onder een Franse vlieglicentie (AOC) gaan vliegen.
Flight Global meldt dat de beide Boeing 757’s van L’Avion binnen enkele maanden zullen worden voorzien van dezelfde tweeklassenconfiguratie als de OpenSkies-toestellen, met 64 stoelen. Nu nog hebben de Franse 757’s negentig stoelen in éé;n vervoersklasse.
Een vertegenwoordiger van OpenSkies meldt aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl dat ook plannen om te gaan vliegen vanaf Milaan voorlopig zijn uitgesteld.
OpenSkies startte vorige maand met een dagelijkse lijndienst van Schiphol naar New York. Eerder dit jaar startte de maatschappij met rechtstreekse vluchten van Parijs naar de Amerikaanse metropool. Deze vluchten worden uitgevoerd in nauwe samenwerking met de Franse partnermaatschappij L’Avion.
De operaties van OpenSkies worden steeds meer geïntegreerd met die van L’Avion. Zo worden bij externe en interne communicatie voortaan beide bedrijfsnamen en -logo’s gebruikt.
Alle commerciële en financiële beslissingen zullen voortaan voor beide carriers worden genomen. OpenSkies en L’Avion zullen uiteindelijk als één maatschappij onder een Franse vlieglicentie (AOC) gaan vliegen.
Flight Global meldt dat de beide Boeing 757’s van L’Avion binnen enkele maanden zullen worden voorzien van dezelfde tweeklassenconfiguratie als de OpenSkies-toestellen, met 64 stoelen. Nu nog hebben de Franse 757’s negentig stoelen in éé;n vervoersklasse.