Na drie werkdagen Botswana had ik op de 19e februari terug de verbinding van SA Express. (SA 1780 van 19.40 uur) Deze vlucht werd uitgevoerd met een redelijke nieuwe DASH8-400. Ik had stoel 11C. Tijdens het boarden had ik contact met een leuke en erg mooie Hongaarse mevrouw die alles op de foto zette en ook mij ter herinnering op de foto heeft gezet binnen in de DASH. Ze beloofde mij de foto sturen. (Dat heeft ze een kleine week later ook echt gedaan). Achteraf ben ik niet echt onder de indruk van haar fotografie kwaliteiten. Ik ben licht bewogen! Maar ja, je hoeft als mooie vrouw natuurlijk niet alles te kunnen.
De kist bleef ernstig leeg (30% vulling). De service was perfect. Een leuk doosje, met Afrika print, met van alles en nog wat(Kipsalade, toastjes, lekker nootjes, taartje, kaas). Eigenlijk kreeg je als passagier krankzinnig veel te eten voor een vlucht van 45 minuten. Het zitcomfort was prima. Jammer van het noodweer dat uitbrak toen wij Zuid Afrika binnen vlogen. Door de harde regen en het onweer was er heel weinig van Johannesburg te zien. De arme koffersjouwers van de ground-crew die de handbagage, ook nog als service in de bus gezet, uit het vliegtuig moesten halen waren compleet doorweekt. Deze mannen verdienen een groot compliment.
In het vergelijk van beide maatschappijen adviseer ik om SA Express te kiezen als die mogelijkheid er in zit. Eerder was door mijn zakelijke partner uit Botswana Air Botswana (Vliegen met oude ATR-42 ’s) al afgeraden. Zij schenen hun dienstregeling naar Johannesburg niet zo trouw uit te voeren. (En inderdaad de Air Botswana vlucht was die middag van de 19e februari 3 uur vertraagd!) SA Express krijgt van mij een 8,5.
E. Niemeijer
Ontvang een jaar lang 30% korting op het beste van Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws. Krijg onbeperkt toegang tot al het nieuws en de bijbehorende Apps. Ontvang tevens 12 maanden het Luchtvaartnieuws Magazine in de mail of op de mat.