Deze keer op vakantie met mijn vriend Geert. Reizen met hem zijn altijd speciaal. Dat komt doordat Geert van een rolstoel afhankelijk is en alleen maar kleine afstanden kan lopen. Eind december had ik al geboekt voor het schitterende bedrag van EUR 54.-- incl. per persoon. Was dus een erg leuke deal !!
Netjes na het boeken het callcenter van SkyEurope gebeld om door te geven dat we met een rolstoel reizen. Was een heerlijk gesprek , want volgens mij staat het callcenter op hun basis Bratislava. De dame aan de lijn begreep dus niet wat een wheelchair was. Na een hoop gedoe en geprobeer om het uit te leggen gebruikte ze ineens het woord "rollingchair" . Dat was dus gelukt en ik kreeg van hun een nieuwe uitdraai van mijn ticket.
Begin Maart: SkyEurope gooide ineens zijn hele schema om en onze vlucht werd geannuleerd met daarbij de mededeling dat ik contact moest opnemen met hun callcenter. Deze was dus 4 dagen niet bereikbaar , maar toen kreeg ik ze eindelijk aan de lijn. Vlucht werd - voor hetzelfde bedrag - een dagje later uitgevoerd. Natuurlijk vergat ik nu te vermelden dat we met een rolstoel reisde. Het was de tweede keer dat ik met SkyEurope reisde en ook de tweede keer dat ik een schemawijziging kreeg. Houd daar dus rekening mee als je gaat boeken.
Een paar dagen voor vertrek realiseerde ik me dat ik die rolstoelboeking niet had doorgegeven. Geert ging dus proberen te bellen met hun Callcenter. Helaas is Sky ondertussen van een Amsterdams nummer verhuisd naar een 0900 nummer. Na 20 minuten heeft Geert dus de telefoon erop gegooid . Dan maar proberen om het met e mail te doen en hopen dat alles goed komt. Anders maar het verhaal uitleggen op Schiphol. De dag voor vertrek - 4 dagen later - vond ik ineens een nieuwe reservering in mijn e mail box. Dus dat was geregeld en ze wisten dat we met een rolstoel kwamen.
1 september: Vlucht vertrok al vroeg dus om .07.00 u stonden we al te wachten op de bus naar Sloterdijk. Wel altijd een hoop gedoe , reizen met het openbaar vervoer met rolstoel en bagage. Op Schiphol de gebruikelijke routine bij het inchecken en lekker voorpiepen - ja het reizen met een rolstoel heeft ook voordelen - bij de paspoortcontrole en securitycheck. Daarna op het gemakje - via het museum - naar de gate gegaan. Bij de gate als eerste inchecken , waarna de rolstoel als laatste in het bagageruim gaat. Over de vlucht zelf geen commentaar. Was gewoon goed en we zaten heerlijk op rij 2. Toch nog een klein minpuntje. Als catering verkochte ze enkel warm en koud drinken en dingen als chocola en andere snoep. Wat mij betreft zou er ook wel een broodje verkocht mogen worden. Bij aankomt in Krakow gingen we als laatste het vliegtuig uit waarna Geert - met veel moeite - de trap afging. Beneden stond al iemand klaar met onze rolstoel en ik mocht hem zelf zeker niet duwen. Natuurlijk gingen we hier ook weer voor bij de paspoortcontrole waarna we in de aankomsthal opgewacht werden door onze hotellier voor onze transfer naar het hotel.
Krakow: Het is een zeer mooie stad. Schitterende kerken , een leuk marktplein en ook de koninklijke vetrekken zijn zeer bijzonder. Ik vond de Polen erg vriendelijk en wat erg prettig is, is dat de prijs van alles ongeveer de helft is van in Nederland. Zeker een aan te raden vakantiebestemming.
6 september: al om 4.15 u ging onze wekker af. Rustig ontbijten op de kamer en daarna naar de balie van het hotel waar de eigenaar ons al opwachtte voor de Transfer. Inchecken ging snel en we kregen te horen dat we ons om 6.00 u moesten melden bij de infodesk. Ook nu weer stond er iemand klaar en mocht ik zeker niet zelf duwen. Op tijd de bus in om naar het vliegtuig te gaan en toen helaas ........ Mist op Schiphol. Wij weer de bus uit en terug naar de vertrekhal. Deze is op dit kleine vliegveld niet comfortabel en helaas is er na de paspoortcontrole geen mogelijkheid om een hapje of drankje te kopen. Wat kunnen die Nederlanders trouwens zeiken en zeuren. Mensen gaven gelijk Sky de schuld van de vertraging met berichten van "ik heb Nederland aan de lijn gehad en het weer is er schitterend!! Om half negen gingen we weer de bus in om naar het vliegtuig te gaan en de vlucht zelf was weer goed en zonder problemen. Toen we op Schiphol aankwamen was het er echt een zooitje. Rijen mensen voor de transferbalies i.v.m gemiste aansluitingen en duidelijk zeer veel vertraagde vluchten.
Mijn cijfer voor deze vlucht is een 8 1/2
Johan
Netjes na het boeken het callcenter van SkyEurope gebeld om door te geven dat we met een rolstoel reizen. Was een heerlijk gesprek , want volgens mij staat het callcenter op hun basis Bratislava. De dame aan de lijn begreep dus niet wat een wheelchair was. Na een hoop gedoe en geprobeer om het uit te leggen gebruikte ze ineens het woord "rollingchair" . Dat was dus gelukt en ik kreeg van hun een nieuwe uitdraai van mijn ticket.
Begin Maart: SkyEurope gooide ineens zijn hele schema om en onze vlucht werd geannuleerd met daarbij de mededeling dat ik contact moest opnemen met hun callcenter. Deze was dus 4 dagen niet bereikbaar , maar toen kreeg ik ze eindelijk aan de lijn. Vlucht werd - voor hetzelfde bedrag - een dagje later uitgevoerd. Natuurlijk vergat ik nu te vermelden dat we met een rolstoel reisde. Het was de tweede keer dat ik met SkyEurope reisde en ook de tweede keer dat ik een schemawijziging kreeg. Houd daar dus rekening mee als je gaat boeken.
Een paar dagen voor vertrek realiseerde ik me dat ik die rolstoelboeking niet had doorgegeven. Geert ging dus proberen te bellen met hun Callcenter. Helaas is Sky ondertussen van een Amsterdams nummer verhuisd naar een 0900 nummer. Na 20 minuten heeft Geert dus de telefoon erop gegooid . Dan maar proberen om het met e mail te doen en hopen dat alles goed komt. Anders maar het verhaal uitleggen op Schiphol. De dag voor vertrek - 4 dagen later - vond ik ineens een nieuwe reservering in mijn e mail box. Dus dat was geregeld en ze wisten dat we met een rolstoel kwamen.
1 september: Vlucht vertrok al vroeg dus om .07.00 u stonden we al te wachten op de bus naar Sloterdijk. Wel altijd een hoop gedoe , reizen met het openbaar vervoer met rolstoel en bagage. Op Schiphol de gebruikelijke routine bij het inchecken en lekker voorpiepen - ja het reizen met een rolstoel heeft ook voordelen - bij de paspoortcontrole en securitycheck. Daarna op het gemakje - via het museum - naar de gate gegaan. Bij de gate als eerste inchecken , waarna de rolstoel als laatste in het bagageruim gaat. Over de vlucht zelf geen commentaar. Was gewoon goed en we zaten heerlijk op rij 2. Toch nog een klein minpuntje. Als catering verkochte ze enkel warm en koud drinken en dingen als chocola en andere snoep. Wat mij betreft zou er ook wel een broodje verkocht mogen worden. Bij aankomt in Krakow gingen we als laatste het vliegtuig uit waarna Geert - met veel moeite - de trap afging. Beneden stond al iemand klaar met onze rolstoel en ik mocht hem zelf zeker niet duwen. Natuurlijk gingen we hier ook weer voor bij de paspoortcontrole waarna we in de aankomsthal opgewacht werden door onze hotellier voor onze transfer naar het hotel.
Krakow: Het is een zeer mooie stad. Schitterende kerken , een leuk marktplein en ook de koninklijke vetrekken zijn zeer bijzonder. Ik vond de Polen erg vriendelijk en wat erg prettig is, is dat de prijs van alles ongeveer de helft is van in Nederland. Zeker een aan te raden vakantiebestemming.
6 september: al om 4.15 u ging onze wekker af. Rustig ontbijten op de kamer en daarna naar de balie van het hotel waar de eigenaar ons al opwachtte voor de Transfer. Inchecken ging snel en we kregen te horen dat we ons om 6.00 u moesten melden bij de infodesk. Ook nu weer stond er iemand klaar en mocht ik zeker niet zelf duwen. Op tijd de bus in om naar het vliegtuig te gaan en toen helaas ........ Mist op Schiphol. Wij weer de bus uit en terug naar de vertrekhal. Deze is op dit kleine vliegveld niet comfortabel en helaas is er na de paspoortcontrole geen mogelijkheid om een hapje of drankje te kopen. Wat kunnen die Nederlanders trouwens zeiken en zeuren. Mensen gaven gelijk Sky de schuld van de vertraging met berichten van "ik heb Nederland aan de lijn gehad en het weer is er schitterend!! Om half negen gingen we weer de bus in om naar het vliegtuig te gaan en de vlucht zelf was weer goed en zonder problemen. Toen we op Schiphol aankwamen was het er echt een zooitje. Rijen mensen voor de transferbalies i.v.m gemiste aansluitingen en duidelijk zeer veel vertraagde vluchten.
Mijn cijfer voor deze vlucht is een 8 1/2
Johan