Op vrijdagavond 4 januari vlogen wij om 17.50 uur weer terug naar Amsterdam. Ditmaal via Wenen en het eerste deel van de vlucht werd uitgevoerd door een classic: een Boeing 737-500 van Ukraine International. Van binnen duidelijk een classic, oud interieur, mijn tafeltje stond scheef en ouderwetse bagagebakken. Desalniettemin prima vlucht, zeer vriendelijke dames en prima snack.
Na 1.20 uur landden we met een doffe klap op Wenen. Hierna restte ons een vlucht met een Fokker 100 van Austrian Airlines (Tyrolean). Een vlucht waar ik me persoonlijk op verheugde. Niet alleen omdat ik een fan ben van vliegtuigen met motoren achterop de romp, ook omdat het om een vliegtuig van Nederlandse makelij gaat die helaas langzaamaan verdwijnt.
De vlucht vertrok keurig op tijd en gedurende de 1.45 uur werden we ook hier voorzien van een smakelijk broodje door ook hier vriendelijke dames. Opvallend was dat de beenruimte - helaas - duidelijk minder was dan in de overige kisten. Wel was de cabine volledig onder handen genomen want hieruit was niet te zien dat de kist bijna 20 jaar oud was. Picco bello!
Ook opvallend dat we 2 stoelen voor de motoren zaten en tijdens de vlucht de motoren niet hoorden. Klaarblijkelijk ook iets met isolatie gedaan.
Cijfer voor beide vluchten: zowel Ukraine International als Austrian Airlines een 8.
Vergelijking met heenvlucht
Beste vliegtuig: A321: wat een ruimte (Fokker toch een goede tweede plaats).
Beste crew: Ukraine International
Beste vliegveld: Amsterdam (overstappen op Wenen van gates C/D naar F snap je niet....)
F.