Na zoveel positieve reacties, toch ook maar eens een Amerika vlucht geboekt bij Maxjet. Meestal vliegen wij de oceaan over met Delta, maar na de laatste rampzalige Atlanta experience besloten om dan maar een keertje extra over te stappen en te genieten van een goede service in Business Class.
Een klein nadeel van vliegen met Maxjet is dat zij vertrekken vanuit London Stansted en dat deze luchthaven te boek staat als het low cost vliegveld van Londen. Hierdoor is het bijna ondoenlijk om met een lijndienstmaatschappij daar heen te vliegen. Wij hebben gekozen om met Air Berlin vanuit Düsseldorf naar Stansted te gaan. Onze vlucht van Air Berlin vertrok om 06:40, met een aankomsttijd van 07:05. Onze doorvlucht, de MY 201 naar Washington Dulles Airport, zou pas om 13:30 het luchtruim kiezen.
Na aankomst van de Air Berlin vlucht, de bagage van de carrousel gehaald (nog een minpuntje Maxjet heeft geen interline overeenkomsten met andere carriers, waardoor je altijd je bagage opnieuw moet inchecken) en door naar de Maxjet incheck counters. Na uitermate vriendelijk te zijn geholpen, kregen wij de uitnodiging voor de Maxjet lounge. En eerlijk is eerlijk, je kan zien dat deze lounge door een hotel wordt gerund en van alles is voldoende voor handen. Uiteindelijk met het wachten in deze lounge was het wachten niet zo lang.
Het boarden van de vlucht gebeurt netjes, je wordt door een Maxjet vertegenwoordiging uit de lounge opgehaald en deze begeleidt je naar het vliegtuig. Na de loungeverbouwing geschiedt het boarden direct vanuit de lounge, zoals het vroeger ook met de Concorde ging.
En dan kom je aan boord, afgezien dat het vliegtuig niet echt nieuw meer is, valt toch direct op dat de een vliegtuig ook ruim van binnen kan zijn. Met zo weinig stoelen krijgt een Boeing 767 opeens een andere betekenis (vooral als je de claustrofobische lay-out van Martinair er naast zet).
Tijdens het boarden wordt je direct verwend met champagne en canapés, voorzien van kaviaar en ganzenlever. En nog zo'n punt, de crew is vriendelijk, wij wisten niet wat ons overkwam na telkens met die zuurpruimen van Delta in de lucht te hebben moeten hangen.
Na een vlotte start wordt er al snel begonnen met iedereen voorzien van een aperitief met gesorteerde nootjes. Waarna men de keuze krijgt uit een 3 gangen menu, en wonderwel deze was smakelijk bereidt, door het zelfde hotel als wie ook de lounge voor zijn rekening neemt.
Het entertainment systeem is goed, al wordt deze door een soort van draagbaar DVD speler gebracht, waardoor je wel gedurende de door jou uitgekozen film met een uitgeklapt tafeltje voor je zit.
De rest van de vlucht wordt je goed voorzien van een natje en een droogje en krijg je kort voor de landing nog een echt Engelse High Tea uitgeserveerd.
Precies op schema zette onze Boeing 767 haar wielen op het beton van IAD en werden wij met een speciale aero bus van het vliegtuig gehaald om naar de immigratie dienst te gaan, en wat een klap krijg je dan. Los van het feit dat je dan weer met werkelijkheid geconfronteerd wordt was er ook gelijktijdig een Airbus A340 van de Lufthansa gearriveerd. Ook had onze blauwe trots net een lading passagiers afgeleverd en last but not least had ook Aer Lingus besloten een groep passagiers af te zetten.
Nadat je je als koeien die naar de slachtbank hebt laden leiden en je je ook nog eens heerlijk af hebt laten blaffen door iemand van de Homeland Security en vervolgens als staatsvijand nummer 1 door de immigration officer te zijn behandeld mag je eindelijk weer het land in van de onbegrensde mogelijkheden.
Enfin hier kan Maxjet niets aan doen, en kan niets anders zeggen. Ik zou willen dat ze ook direct vanuit de Euregio vlogen. Enne, Maxjet, jullie verdienen toch echt wel een 9+.
E. Liedermooy
Een klein nadeel van vliegen met Maxjet is dat zij vertrekken vanuit London Stansted en dat deze luchthaven te boek staat als het low cost vliegveld van Londen. Hierdoor is het bijna ondoenlijk om met een lijndienstmaatschappij daar heen te vliegen. Wij hebben gekozen om met Air Berlin vanuit Düsseldorf naar Stansted te gaan. Onze vlucht van Air Berlin vertrok om 06:40, met een aankomsttijd van 07:05. Onze doorvlucht, de MY 201 naar Washington Dulles Airport, zou pas om 13:30 het luchtruim kiezen.
Na aankomst van de Air Berlin vlucht, de bagage van de carrousel gehaald (nog een minpuntje Maxjet heeft geen interline overeenkomsten met andere carriers, waardoor je altijd je bagage opnieuw moet inchecken) en door naar de Maxjet incheck counters. Na uitermate vriendelijk te zijn geholpen, kregen wij de uitnodiging voor de Maxjet lounge. En eerlijk is eerlijk, je kan zien dat deze lounge door een hotel wordt gerund en van alles is voldoende voor handen. Uiteindelijk met het wachten in deze lounge was het wachten niet zo lang.
Het boarden van de vlucht gebeurt netjes, je wordt door een Maxjet vertegenwoordiging uit de lounge opgehaald en deze begeleidt je naar het vliegtuig. Na de loungeverbouwing geschiedt het boarden direct vanuit de lounge, zoals het vroeger ook met de Concorde ging.
En dan kom je aan boord, afgezien dat het vliegtuig niet echt nieuw meer is, valt toch direct op dat de een vliegtuig ook ruim van binnen kan zijn. Met zo weinig stoelen krijgt een Boeing 767 opeens een andere betekenis (vooral als je de claustrofobische lay-out van Martinair er naast zet).
Tijdens het boarden wordt je direct verwend met champagne en canapés, voorzien van kaviaar en ganzenlever. En nog zo'n punt, de crew is vriendelijk, wij wisten niet wat ons overkwam na telkens met die zuurpruimen van Delta in de lucht te hebben moeten hangen.
Na een vlotte start wordt er al snel begonnen met iedereen voorzien van een aperitief met gesorteerde nootjes. Waarna men de keuze krijgt uit een 3 gangen menu, en wonderwel deze was smakelijk bereidt, door het zelfde hotel als wie ook de lounge voor zijn rekening neemt.
Het entertainment systeem is goed, al wordt deze door een soort van draagbaar DVD speler gebracht, waardoor je wel gedurende de door jou uitgekozen film met een uitgeklapt tafeltje voor je zit.
De rest van de vlucht wordt je goed voorzien van een natje en een droogje en krijg je kort voor de landing nog een echt Engelse High Tea uitgeserveerd.
Precies op schema zette onze Boeing 767 haar wielen op het beton van IAD en werden wij met een speciale aero bus van het vliegtuig gehaald om naar de immigratie dienst te gaan, en wat een klap krijg je dan. Los van het feit dat je dan weer met werkelijkheid geconfronteerd wordt was er ook gelijktijdig een Airbus A340 van de Lufthansa gearriveerd. Ook had onze blauwe trots net een lading passagiers afgeleverd en last but not least had ook Aer Lingus besloten een groep passagiers af te zetten.
Nadat je je als koeien die naar de slachtbank hebt laden leiden en je je ook nog eens heerlijk af hebt laten blaffen door iemand van de Homeland Security en vervolgens als staatsvijand nummer 1 door de immigration officer te zijn behandeld mag je eindelijk weer het land in van de onbegrensde mogelijkheden.
Enfin hier kan Maxjet niets aan doen, en kan niets anders zeggen. Ik zou willen dat ze ook direct vanuit de Euregio vlogen. Enne, Maxjet, jullie verdienen toch echt wel een 9+.
E. Liedermooy