Vanaf Hato Curaçao vliegen meerdere maatschappijen naar Aruba. Het prijsverschil tussen deze maatschappijen is te verwaarlozen. Aangezien DAE vrij frequent vliegt koos ik voor vlucht 9H 2992 met als schematijd 14.00 uur. De vlucht werd uitgevoerd met een ATR 42.
Na een heerlijke week Curaçao melden ik me rond 12.45 uur voor de check in. Op alle DAE vluchten is 20 kg ruimbagage toegestaan per persoon. Ik had een aantal kilo's overbagage, wel te verstaan 9. Gelukkig kost dit niet het meeste bij DAE. Even snel naar de ticketdesk van de maatschappij daar vervolgens 27 ANG (ruim EUR 10) betalen en het 'probleem' is opgelost.
Op de kleine luchthaven nog een aantal artikelen taxfree gekocht en toen begon al vlot het boarden. We werden verwelkomt door de vriendelijke 'cabin crew' bestaande uit 1 dame. Van flight entertainment is natuurlijk geen sprake. Je hebt overigens wel wat te doen tijdens de vlucht: de immigratieformulieren invullen.
Vliegduur naar Aruba was een kleine 30 minuten en de landing was erg zacht. Voor we het wisten stonden we buiten op het mooie Aruba.
Cijfer voor deze vlucht: 8
R. Droog
Na een heerlijke week Curaçao melden ik me rond 12.45 uur voor de check in. Op alle DAE vluchten is 20 kg ruimbagage toegestaan per persoon. Ik had een aantal kilo's overbagage, wel te verstaan 9. Gelukkig kost dit niet het meeste bij DAE. Even snel naar de ticketdesk van de maatschappij daar vervolgens 27 ANG (ruim EUR 10) betalen en het 'probleem' is opgelost.
Op de kleine luchthaven nog een aantal artikelen taxfree gekocht en toen begon al vlot het boarden. We werden verwelkomt door de vriendelijke 'cabin crew' bestaande uit 1 dame. Van flight entertainment is natuurlijk geen sprake. Je hebt overigens wel wat te doen tijdens de vlucht: de immigratieformulieren invullen.
Vliegduur naar Aruba was een kleine 30 minuten en de landing was erg zacht. Voor we het wisten stonden we buiten op het mooie Aruba.
Cijfer voor deze vlucht: 8
R. Droog