Airbus A330neo

Airbus heeft de A330neo (New Engine Option) ontwikkeld om beter de concurrentie aan te kunnen gaan met de Boeing 787 Dreamliner. Het toestel is in de basis hetzelfde als de vorige generatie A330, maar verbruikt door nieuwe Rolls Royce-motoren en aanpassingen aan de vleugels zo'n 12 tot 14 procent minder kerosine. Er zijn twee varianten: de A330-800 (heeft het grootste vliegbereik, volgt de A330-200 op) en de langere A330-900 (het goedkoopst per passagier, vervangt de A330-300).

A330-800neo

  • Maximale capaciteit: 406 stoelen
  • Gebruikelijke capaciteit: 220 tot 260 stoelen
  • Lengte: 58,8 meter
  • Spanwijdte: 64,0 meter
  • Hoogte: 17,4 meter
  • Breedte cabine: 5,3 meter
  • Hoogte cabine: 2,5 meter
  • Motoren: R-R Trent 7000
  • Vliegbereik: circa 13.900 kilometer
  • Jaartal eerste vlucht: 2018
  • Productie: actief

A330-900neo

  • Maximale capaciteit: 440 stoelen
  • Gebruikelijke capaciteit: 260 tot 300 stoelen
  • Lengte: 63,7 meter
  • Spanwijdte: 64,0 meter
  • Hoogte: 16,8 meter
  • Breedte cabine: 5,3 meter
  • Hoogte cabine: 2,5 meter
  • Motoren: R-R Trent 7000
  • Vliegbereik: circa 12.130 kilometer
  • Jaartal eerste vlucht: 2017
  • Productie: actief
Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen