WENEN – Austrian Airlines opent een speciale luchtbrug naar enkele door de zeebeving getroffen gebieden in Azië. Sinds 26 december heeft de maatschappij al negen vluchten uitgevoerd naar Colombo, Malé, Phuket, Bangkok, Kuala Lumpur en Singapore om reizigers zo snel mogelijk terug naar huis te brengen.
Aan boord van de speciale vluchten is ondermeer personeel van het Rode Kruis, een arts en vrijwilligers die helpen bij het afhandelen van de vluchten. In de getroffen gebieden zelf heeft Austrian extra personeel ingezet om reisdocumenten in orde te maken en passagiers zo goed mogelijk te helpen bij hun terugreis naar Europa.
"Ons hechte netwerk naar Zuidoost-Azië maakt het mogelijk om al meer dan 1000 passagiers terug naar Europa te vervoeren. In samenwerking met het Oostenrijkse Ministerie van Buitenlandse Zaken is de luchtbrug naar het rampgebied vanmorgen uitgebreid met een speciale rechtstreekse vlucht van Wenen naar Colombo in Sri Lanka en één via Dubai naar Malé op de Malediven. We maken ons zorgen en leven mee met de mensen in het getroffen gebied. We doen ons uiterste best om onze passagiers zo goed mogelijk te begeleiden met onze crisisteams en zo snel mogelijk terug naar huis te brengen", aldus Vagn Sørensen, CEO van Austrian.
Aan boord van de speciale vluchten is ondermeer personeel van het Rode Kruis, een arts en vrijwilligers die helpen bij het afhandelen van de vluchten. In de getroffen gebieden zelf heeft Austrian extra personeel ingezet om reisdocumenten in orde te maken en passagiers zo goed mogelijk te helpen bij hun terugreis naar Europa.
"Ons hechte netwerk naar Zuidoost-Azië maakt het mogelijk om al meer dan 1000 passagiers terug naar Europa te vervoeren. In samenwerking met het Oostenrijkse Ministerie van Buitenlandse Zaken is de luchtbrug naar het rampgebied vanmorgen uitgebreid met een speciale rechtstreekse vlucht van Wenen naar Colombo in Sri Lanka en één via Dubai naar Malé op de Malediven. We maken ons zorgen en leven mee met de mensen in het getroffen gebied. We doen ons uiterste best om onze passagiers zo goed mogelijk te begeleiden met onze crisisteams en zo snel mogelijk terug naar huis te brengen", aldus Vagn Sørensen, CEO van Austrian.