Delta’s topman Leo Mullin zegt dat de maatschappij plannen uitwerkt om de contracten met de piloten te herzien. Het management vindt het merkwaardig dat deze groep tien procent uitmaakt van het personeelsbestand, maar 30 procent van de post ‘salariskosten’.
Dit zei hij op een bijeenkomst in Florida. Tegelijkertijd liet hij weten dat de maatschappij geenszins van plan is US Airways en United Airlines achterna te gaan in de zogenaamd ‘Chapter 11’-procedure.
De tijden worden weliswaar moeilijker nu de brandstofkosten met 35 procent zijn gestegen in de afgelopen drie maanden.
Desondanks wil hij geen overheidssteun.
Delta verkeert in een bijzondere positie, omdat de maatschappij meest niet bij een vakbond aangesloten personeel heeft. De piloten vormen hierop echter een uitzondering.
Dit zei hij op een bijeenkomst in Florida. Tegelijkertijd liet hij weten dat de maatschappij geenszins van plan is US Airways en United Airlines achterna te gaan in de zogenaamd ‘Chapter 11’-procedure.
De tijden worden weliswaar moeilijker nu de brandstofkosten met 35 procent zijn gestegen in de afgelopen drie maanden.
Desondanks wil hij geen overheidssteun.
Delta verkeert in een bijzondere positie, omdat de maatschappij meest niet bij een vakbond aangesloten personeel heeft. De piloten vormen hierop echter een uitzondering.