SEATTLE - Boeing heeft het eerste van composiet vervaardigde rompdeel van de 7E7 gereed. De constructie, zeven meter lang en zes meter breed, is het eerste belangrijke testonderdeel in de ontwikkeling van het nieuwe Boeing-product. “Dit is een stuk luchtvaarthistorie”, vindt plaatsvervangend productiedirecteur Walt Gillette.
“Er is nog niets zoals dit in productie”, zegt Gillette, doelend op het gebruik van de nieuwe composietmaterialen (kunststoffen). Hij verwacht dat vanaf nu alle moderne verkeersvliegtuigen op deze manier zullen worden gefabriceerd.
In het eerste door Boeing gebouwde rompdeel werden als test al de ramen en deuren uitgesneden en werd een schilderproces uitgeprobeerd. Er zullen dit jaar nog zeven meer ontwikkelingsdelen gebouwd worden, die op een soortgelijke manier worden getest.
“Er is nog niets zoals dit in productie”, zegt Gillette, doelend op het gebruik van de nieuwe composietmaterialen (kunststoffen). Hij verwacht dat vanaf nu alle moderne verkeersvliegtuigen op deze manier zullen worden gefabriceerd.
In het eerste door Boeing gebouwde rompdeel werden als test al de ramen en deuren uitgesneden en werd een schilderproces uitgeprobeerd. Er zullen dit jaar nog zeven meer ontwikkelingsdelen gebouwd worden, die op een soortgelijke manier worden getest.