SCHIPHOL - Van elke duizend passagiers raken bij de grote Europese luchtvaartmaatschappijen gemiddeld 11,9 koffers zoek. Bij KLM-passagiers ligt dit aantal op gemiddeld 17,4 per duizend koffers. Dit maakt luchtvaartjournalist Arnold Burlage van De Telegraaf op uit verslagen van de Association of European Airlines (AEA).
Air France is beter in staat de kofferdistributie in de hand te houden; gemiddeld 12,2 koffers per duizend koffers wordt niet bij de juiste reiziger afgeleverd. Lufthansa en British Airways komen uit op respectievelijk 14,2 en 15,6 per duizend. Burlage meldt verder dat het merendeel van de koffers – tachtig procent - uiteindelijk wordt achterhaald.
Kleine maatschappijen zijn beter in staat de kofferstroom te managen. Volgens KLM directiewoordvoerder Hugo Baas heeft dit alles te maken met het feit dat de grote maatschappijen opereren van grote transfer luchthavens, zo verklaarde hij tegenover de krant.
Meer dan zeventig procent van de KLM-passagiers reist via Schiphol naar andere bestemmingen. De bagageproblemen voor de KLM worden overigens niet uitsluitend door KLM veroorzaakt, aldus de Nederlandse ochtendkrant.
Air France is beter in staat de kofferdistributie in de hand te houden; gemiddeld 12,2 koffers per duizend koffers wordt niet bij de juiste reiziger afgeleverd. Lufthansa en British Airways komen uit op respectievelijk 14,2 en 15,6 per duizend. Burlage meldt verder dat het merendeel van de koffers – tachtig procent - uiteindelijk wordt achterhaald.
Kleine maatschappijen zijn beter in staat de kofferstroom te managen. Volgens KLM directiewoordvoerder Hugo Baas heeft dit alles te maken met het feit dat de grote maatschappijen opereren van grote transfer luchthavens, zo verklaarde hij tegenover de krant.
Meer dan zeventig procent van de KLM-passagiers reist via Schiphol naar andere bestemmingen. De bagageproblemen voor de KLM worden overigens niet uitsluitend door KLM veroorzaakt, aldus de Nederlandse ochtendkrant.