SCHIPHOL - Op Schiphol is onlangs een nieuw type gate in gebruik genomen. Het nieuwe ontwerp van de zogeheten ‘next generation gate’ F7 valt op door de ronde vormen en een frisse uitstraling. Bij vluchten die vertrekken vanaf F7 worden nieuwe ideeën uitgeprobeerd die moeten leiden tot een beter ‘gateproduct’, meldt KLM-bedrijfsmedium Wolkenridder Actueel.
Tot de gatevoorzieningen behoren een eigen wachtruimte, de 'Premium Waiting Area'. Economy Class-passagiers kunnen na de securitycontrole zowel aan de linker- als de rechterkant de balie passeren en daarna plaatsnemen in de wachtruimte.
Volgens het nieuwe principe worden alle passagiers aan é;é;n balie afgehandeld. Eenvoudige vragen worden ter plekke door de service agent afgehandeld, terwijl passagiers met ingewikkelde vragen worden doorverwezen naar een van de twee gateagents aan de andere kant van dezelfde balie.
De ‘next generation gate’ maakt deel uit van het Redesign Passenger Process, een samenwerkingsprogramma van KLM en Schiphol. Het programma is bedoeld om het passagiersproces op Schiphol te verbeteren. Ook voor medewerkers moet de nieuwe inrichting tot een verbetering leiden.
Van onze redactie
Tot de gatevoorzieningen behoren een eigen wachtruimte, de 'Premium Waiting Area'. Economy Class-passagiers kunnen na de securitycontrole zowel aan de linker- als de rechterkant de balie passeren en daarna plaatsnemen in de wachtruimte.
Volgens het nieuwe principe worden alle passagiers aan é;é;n balie afgehandeld. Eenvoudige vragen worden ter plekke door de service agent afgehandeld, terwijl passagiers met ingewikkelde vragen worden doorverwezen naar een van de twee gateagents aan de andere kant van dezelfde balie.
De ‘next generation gate’ maakt deel uit van het Redesign Passenger Process, een samenwerkingsprogramma van KLM en Schiphol. Het programma is bedoeld om het passagiersproces op Schiphol te verbeteren. Ook voor medewerkers moet de nieuwe inrichting tot een verbetering leiden.
Van onze redactie