OBERURSEL - De Duitse vakantievlieger Condor voorziet haar volledige vloot van Boeing 767-300ER’s van blended winglets. De aerodynamische rechtopstaande vleugeluiteinden zorgen voor een lager brandstofverbruik. Op deze manier wil de luchtvaartmaatschappij kosten besparen op long-haul vluchten.
Naast een lager brandstofverbruik zorgen de blended winglets voor een geluidsreductie en een lagere uitstoot van schadelijke stoffen. Per vliegtuig kan jaarlijks 1.300 ton aan kerosine worden bespaard, aldus Condor.
Condor is na Austrian Airlines de tweede Europese luchtvaartmaatschappij die blended winglets op haar 767’s monteert. Buiten Europa kozen LAN Airlines, American Airlines en Delta Air Lines al voor deze optie.
Condor heeft Aviareps benoemd als vertegenwoordiger voor de Nederlandse markt. Met ingang van 1 juni fungeert Aviareps als general sales agent van Condor in Nederland. De luchtvaartmaatschappij voert zelf geen vluchten uit vanaf Nederland, maar wel vanaf luchthavens vlak over de grens.
Overigens probeert Air Berlin Condor over te nemen van eigenaren Thomas Cook en Lufthansa, maar de mededingingsautoriteiten liggen vooralsnog dwars.
Naast een lager brandstofverbruik zorgen de blended winglets voor een geluidsreductie en een lagere uitstoot van schadelijke stoffen. Per vliegtuig kan jaarlijks 1.300 ton aan kerosine worden bespaard, aldus Condor.
Condor is na Austrian Airlines de tweede Europese luchtvaartmaatschappij die blended winglets op haar 767’s monteert. Buiten Europa kozen LAN Airlines, American Airlines en Delta Air Lines al voor deze optie.
Condor heeft Aviareps benoemd als vertegenwoordiger voor de Nederlandse markt. Met ingang van 1 juni fungeert Aviareps als general sales agent van Condor in Nederland. De luchtvaartmaatschappij voert zelf geen vluchten uit vanaf Nederland, maar wel vanaf luchthavens vlak over de grens.
Overigens probeert Air Berlin Condor over te nemen van eigenaren Thomas Cook en Lufthansa, maar de mededingingsautoriteiten liggen vooralsnog dwars.