Malaysia Airlines: Kuala Lumpur - Amsterdam, 4 juni 2010

4 juni 2010
Wat tot een jaar of twee geleden nog als een topmaatschappij stond aangeschreven, is heel erg hard achteruit gegaan. Het vliegtuig dat we hadden, een Boeing 747-400, kon zo naar het museum. Wat een oud toestel; alles rammelde, vele stoelen waren kapot of gingen vanzelf naar achteren of juist niet naar achteren. Mensen klaagden steen en been en omdat het vliegtuig vol was konden we nergens anders zitten dan in een kapotte stoel.


Omdat we als laatste aan de beurt waren met het eten hadden we geen keus meer er was alleen nog maar vis. Aangezien we dit beiden niet lusten hebben we dit aangegeven bij de crew. We dachten, “nou dan krijgen we wel wat anders”, maar helaas het was of vis eten of niets. We hebben dus helaas niet gegeten, dus moesten we met een lege maag proberen te slapen in een veel te krappe stoel die niet naar achteren kon.

Maar het ergste komt nog, tenminste dat vind ik. Naast ons zat een zeer oud echtpaar. De beste man moest aan het zuurstof als hij ging slapen dus zat de man achterin het vliegtuig samen met zijn vrouw bij het raam omdat daar een stroomaansluiting aanwezig was. Prima, zou je zeggen. Echter werkte het stopcontact niet meer, waarschijnlijk omdat het een zeer oud vliegtuig was. De man vroeg aan de bemanning wat te doen. Het personeel probeerde om een andere plaats te vinden voor deze mensen maar die was er niet omdat het vliegtuig vol was. Ze hebben andere stekkers geprobeerd, maar niets hielp. Na ongeveer een uur kwam de crew met de oplossing. De man mocht met hoge uitzondering drie uur slapen in de business class - want daar was wel een werkende aansluiting - maar moest daarna weer snel terug naar zijn plaats in de economy class. Zijn vrouw moest blijven zitten, terwijl er genoeg plaats was.

Dit vind ik echt de slechtste service die ik ooit heb meegemaakt. Dit is waarschijnlijk de laatste reis die deze mensen ooit zullen maken. Laat ze lekker de hele reis samen in de business class zitten, maar nee hoor, na precies drie uur kwam meneer weer terug. Een grote schande vind ik het en met mij vele andere mensen die dit ook kenbaar hebben gemaakt bij de bemanning. Maar die trok zich er niets van aan. Voor mij mede door dit voorval geen Malaysia Airlines meer, want zo ga je niet met mensen om.

Cijfer: 4

P. van Pelt

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2019