Van alle intercontinentale vluchten die ik de afgelopen 20 jaren heb gemaakt was de bij Delta Airlines "geboekte" vlucht: Los Angeles - New York - Amsterdam, de eerste met hindernissen. Op 30 april 2005, volgens schedule vanaf Los Angeles met Delta DL 190. We vertrokken 30 minuten te laat. Door weersomstandigheden zijn we te laat op New York aangekomen en misten daardoor onze aansluiting met Air France.
Op New York JFK door een werkelijk fantastische vrouwelijke employee te woord gestaan en in een hectische toestand met veel mensen die moesten worden overgeboekt, bleef zij de rust zelve en heeft kans gezien mij over te boeken naar een vlucht met Air France, via Parijs naar Amsterdam. Twee uur later met Air France AF 011 naar Parijs vertrokken. Na een comfortabele vlucht in moesten we in Parijs haast maken om op tijd te zijn voor Air France vlucht AF 1640 om naar Amsterdam te vliegen.
Door op dezelfde dag met twee luchtvaart maatschappijen te vliegen was ik in de gelegenheid om een goede vergelijking te kunnen maken. Hierbij valt op dat Delta voor passagiers merkbare bezuinigingen aan het doorvoeren is, en ook de service van het cabinepersoneel gaat merkbaar achteruit. Catering was er alleen tegen betaling terwijl ook de koptelefoon voor het volgen van de slechte films betaald moest worden. Daarentegen ben ik uitermate tevreden over de vriendelijkheid, service en catering van het Air France cabinepersoneel.
Het was een verademing om zonder te vragen weer etui te krijgen met daarin koptelefoon en wat spulletjes om het slapen wat comfortabeler te maken. Ook de zitplaatsen waren bij Air France aanmerkelijk beter dan bij Delta. Tenslotte moet opgemerkt worden dat het bagagesysteem wat door luchtvaart maatschappijen wordt gebruikt erg goed werkt. Aanvankelijk zou m'n bagage ook met Air France meegaan, maar dat bleek uiteindelijk niet het geval te zijn. Heb bij de balie op Schiphol dan ook opgegeven dat mijn bagage zoek was geraakt, in het vertrouwen dat die zeker terecht zou komen. Tot m'n verassing werd ik dezelfde avond nog opgebeld door Luchthaven Schiphol, dat de bagage met Delta naar Amsterdam was gevlogen. Ik heb een afspraak kunnen maken dat de volgende dag mijn bagage zou worden thuis gebracht. Maar het grootste compliment geef ik toch aan de vrouwelijke employee op New York JFK, die er voor heeft gezorgd dat ik met minimale vertraging terug in Amsterdam kwam.
Mijn cijfer: Delta een 3 maar een dikke 8 voor Air France.
J. Bosman
Op New York JFK door een werkelijk fantastische vrouwelijke employee te woord gestaan en in een hectische toestand met veel mensen die moesten worden overgeboekt, bleef zij de rust zelve en heeft kans gezien mij over te boeken naar een vlucht met Air France, via Parijs naar Amsterdam. Twee uur later met Air France AF 011 naar Parijs vertrokken. Na een comfortabele vlucht in moesten we in Parijs haast maken om op tijd te zijn voor Air France vlucht AF 1640 om naar Amsterdam te vliegen.
Door op dezelfde dag met twee luchtvaart maatschappijen te vliegen was ik in de gelegenheid om een goede vergelijking te kunnen maken. Hierbij valt op dat Delta voor passagiers merkbare bezuinigingen aan het doorvoeren is, en ook de service van het cabinepersoneel gaat merkbaar achteruit. Catering was er alleen tegen betaling terwijl ook de koptelefoon voor het volgen van de slechte films betaald moest worden. Daarentegen ben ik uitermate tevreden over de vriendelijkheid, service en catering van het Air France cabinepersoneel.
Het was een verademing om zonder te vragen weer etui te krijgen met daarin koptelefoon en wat spulletjes om het slapen wat comfortabeler te maken. Ook de zitplaatsen waren bij Air France aanmerkelijk beter dan bij Delta. Tenslotte moet opgemerkt worden dat het bagagesysteem wat door luchtvaart maatschappijen wordt gebruikt erg goed werkt. Aanvankelijk zou m'n bagage ook met Air France meegaan, maar dat bleek uiteindelijk niet het geval te zijn. Heb bij de balie op Schiphol dan ook opgegeven dat mijn bagage zoek was geraakt, in het vertrouwen dat die zeker terecht zou komen. Tot m'n verassing werd ik dezelfde avond nog opgebeld door Luchthaven Schiphol, dat de bagage met Delta naar Amsterdam was gevlogen. Ik heb een afspraak kunnen maken dat de volgende dag mijn bagage zou worden thuis gebracht. Maar het grootste compliment geef ik toch aan de vrouwelijke employee op New York JFK, die er voor heeft gezorgd dat ik met minimale vertraging terug in Amsterdam kwam.
Mijn cijfer: Delta een 3 maar een dikke 8 voor Air France.
J. Bosman