Op 11 juni 2005 vertrokken we voor een weekje vakantie naar Turkije. We hadden geboekt via Holland International en zouden in eerste instantie met HollandExel vliegen. Later werd deze maatschappij overgenomen door ArkFly (operated by TUI Airlines Nederland). Schematijd van de vlucht (TFL223) was 05.15.
Om 03.00 uur stonden we bij de incheckbalies. Wij hadden comfortclass geboekt en volgens de site en brochures zou er een aparte incheckbalie voor de comfortclass zijn. Dat bleek dus niet juist. Er heerste chaos alom. Het bleek dat meen vluchten tegelijk aan het inchecken was. Een vlucht naar Izmir zou enkele ogenblikken na onze vlucht vertrekken.
Eerst stonden wij in de verkeerde rij, zo bleek uit de monitor boven de betreffende balie. Later
bleek dat men beide vluchten aan het inchecken was. Dat leverde erg veel problemen op. Bij iedere passagier moest er gebeld worden. Dit zorgde voor enorm veel vertraging en irritatie. Pas om 04.30 uur waren we ingecheckt. Wij vlogen met 4 personen en het resultaat hiervan was dat we niet bij elkaar konden zitten.
Ondanks de grote vertraging bij het inchecken konden we toch vrij snel aan boord van het toestel. Hier bleek snel dat meerdere passagiers niet bij elkaar in de buurt konden zitten. De crew probeerde wat te regelen waar werd natuurlijk overspoeld met klachten. Met wat medewerking van andere passagiers kon toch iedereen een plek bij zijn of haar naaste bemachtigen.
De Boeing 767-300 (nog voorzien van de Dutch Carribean Exel logo's) zag er keurig uit. De toiletten waren schoon en de ruimte in de comfort class was meer dan voldoende. Ik had er met mijn 1.93 meter lekker veel ruimte. De bemanning was vriendelijk. In iedere stoel lag keurig een kussentje klaar.
Jammer dat men slechts 1 keer met een gratis kopje koffie of thee rond ging. Voor alle andere zaken moet betaald worden. Tijdens de vlucht werd een zeer recente speelfilm vertoond.
Ondanks de chaos bij de check-in hebben wij toch een prettige vlucht gehad met ArkeFly.
L. Stellemans
Om 03.00 uur stonden we bij de incheckbalies. Wij hadden comfortclass geboekt en volgens de site en brochures zou er een aparte incheckbalie voor de comfortclass zijn. Dat bleek dus niet juist. Er heerste chaos alom. Het bleek dat meen vluchten tegelijk aan het inchecken was. Een vlucht naar Izmir zou enkele ogenblikken na onze vlucht vertrekken.
Eerst stonden wij in de verkeerde rij, zo bleek uit de monitor boven de betreffende balie. Later
bleek dat men beide vluchten aan het inchecken was. Dat leverde erg veel problemen op. Bij iedere passagier moest er gebeld worden. Dit zorgde voor enorm veel vertraging en irritatie. Pas om 04.30 uur waren we ingecheckt. Wij vlogen met 4 personen en het resultaat hiervan was dat we niet bij elkaar konden zitten.
Ondanks de grote vertraging bij het inchecken konden we toch vrij snel aan boord van het toestel. Hier bleek snel dat meerdere passagiers niet bij elkaar in de buurt konden zitten. De crew probeerde wat te regelen waar werd natuurlijk overspoeld met klachten. Met wat medewerking van andere passagiers kon toch iedereen een plek bij zijn of haar naaste bemachtigen.
De Boeing 767-300 (nog voorzien van de Dutch Carribean Exel logo's) zag er keurig uit. De toiletten waren schoon en de ruimte in de comfort class was meer dan voldoende. Ik had er met mijn 1.93 meter lekker veel ruimte. De bemanning was vriendelijk. In iedere stoel lag keurig een kussentje klaar.
Jammer dat men slechts 1 keer met een gratis kopje koffie of thee rond ging. Voor alle andere zaken moet betaald worden. Tijdens de vlucht werd een zeer recente speelfilm vertoond.
Ondanks de chaos bij de check-in hebben wij toch een prettige vlucht gehad met ArkeFly.
L. Stellemans