Op donderdag 1 september 2011 vloog ik met easyJet vanaf Amsterdam naar Londen Luton. Ik was vergeten om online in te checken, dus wachten voor de incheckbalie. Ik was snel aan de beurt en onze weg naar het vliegtuig kon beginnen. EasyJet-vluchten vertrekken over het algemeen van de 'lowcostpier' en onze vlucht vertrok daar dus ook, gate H3.
Het toestel, een Airbus A319, kwam wat laat aanrijden, waardoor de eerste vertraging was opgelopen. Het boarden verliep soepel en het personeel was goed gehumeurd. Aan boord een stoel gezocht achterin, voldoende beenruimte en het zag er netjes uit. Met iet wat vertraging koos vlucht EZY2164 vanaf de Polderbaan het luchtruim.
Aan boord de verwachte service, bestellen bij het cabinepersoneel met voldoende keuze. Landen verliep soepel, echter op het vliegveld was geen plek bij een gate. Het toestel werd geparkeerd voor de grote oranje hangar en het duurde ruim twintig minuten voordat we met een bus opgehaald werden. Piloten verontschuldigden zich, maar daar schoten we natuurlijk niets mee op.
Kortom, ik kies easyJet altijd voor deze vluchten. Heerlijk goedkoop, redelijke service, maar verwacht niet teveel. Deze vlucht krijgt een 6.
De terugweg (EZY2163) op zondag 4 september kregen we te maken met ruim 45 minuten vertraging terwijl ik bij de gate aan het wachten was. De vlucht werd uitgevoerd met een oudere Boeing, een toestel dat snel uit de vloot zal zijn verdwenen. Bij aankomst op Schiphol nog ruim twintig minuten moeten wachten voordat er een gate bij de H-pier beschikbaar was, terwijl er bij de G-pier voldoende lege plekken waren. De terugreis krijgt dan ook een onvoldoende.
A. Vos