Op 10 juli was het zover. Eindelijk voor een ruime week de zon in het zonnige zuiden van Frankrijk opzoeken. 's Ochtends vroeg om 7.00 zou onze vlucht naar Nice per KLM cityhopper vertrekken en aangezien onze bus niet erg vroeg vertrekt, hebben we de dag van te voren ingecheckt op internet. Stoelen 16A en 16C in een Fokker 70. Hoewel deze stoelen zich blijkbaar direct naast de motoren bevonden, maakte het voor de comfort niet veel uit. Ruime beenruimte.
Achterin beleef je de start trouwens veel intenser. Je zit immers direct naast de motoren. Vlak voor de start kwam de gezagvoerder de cockpit uit om en plein publique zijn verhaal te vertellen; wat ik erg netjes vond. Tijdens de vlucht kregen we (eindelijk een keer) heerlijke vers belegde broodjes met drie (!!!) rondes drinken. Voor de rest blijft het merkwaardig dat op sommige vluchten van KLc er louter Engelstalige bemanning aanwezig is. Het is tenslotte een Nederlandse maatschappij. Na ruim 1 uur en 50 minuten zette de gezagvoerder de Fokker 70 keurig op tijd aan de grond in Nice.
De terugweg met de KL1270 idem dito. Hoewel de Fokker 100 ruim 2 uur te laat was, was de verzorging aan boord van deze oud-uitziende kist goed. De vriendelijke en humoristische bemanning zorgde ervoor dat de sfeer aan boord leuk werd. Mijn vriendin dronk bij de broodjes een flesje rode wijn en kreeg (na ook een tweede wijntje te hebben gekregen) vlak voor de landing nog een wijntje in de handen gedrukt met de mededeling: "geniet ervan!"
Al met al heeft KLM cityhopper, ondanks vertragingen en (voor zover van invloed) de Engelstalige bemanning op de heenweg, een dikke 8 gescoord.
F. Lustig
Achterin beleef je de start trouwens veel intenser. Je zit immers direct naast de motoren. Vlak voor de start kwam de gezagvoerder de cockpit uit om en plein publique zijn verhaal te vertellen; wat ik erg netjes vond. Tijdens de vlucht kregen we (eindelijk een keer) heerlijke vers belegde broodjes met drie (!!!) rondes drinken. Voor de rest blijft het merkwaardig dat op sommige vluchten van KLc er louter Engelstalige bemanning aanwezig is. Het is tenslotte een Nederlandse maatschappij. Na ruim 1 uur en 50 minuten zette de gezagvoerder de Fokker 70 keurig op tijd aan de grond in Nice.
De terugweg met de KL1270 idem dito. Hoewel de Fokker 100 ruim 2 uur te laat was, was de verzorging aan boord van deze oud-uitziende kist goed. De vriendelijke en humoristische bemanning zorgde ervoor dat de sfeer aan boord leuk werd. Mijn vriendin dronk bij de broodjes een flesje rode wijn en kreeg (na ook een tweede wijntje te hebben gekregen) vlak voor de landing nog een wijntje in de handen gedrukt met de mededeling: "geniet ervan!"
Al met al heeft KLM cityhopper, ondanks vertragingen en (voor zover van invloed) de Engelstalige bemanning op de heenweg, een dikke 8 gescoord.
F. Lustig