Maandag 29 november ben ik geboekt op de NE 630 naar Warschau. Deze route heb ik al regelmatig gevlogen. Regelmatig kijk ik op de Schiphol-site om te bekijken of de vlucht op tijd vertrekt en zie dat deze maatschappij bijna nooit op tijd vliegt. Dit keer ook 3 uur vertraging.
Ik kom ook zelf drie uur later op schiphol, maar het zweet breekt mij uit als de check in al is gesloten. Een zeer hulpvaardige medewerker van Globe-ground checkt mij in en ik moet mijn bagage afgeven bij een speciale band.
Het vliegtuig blijkt nu nog een uur later te komen. Ik heb het gevoel dat de maatschappij het nu niet meer zo nauw neemt om de maar 30 passagiers op tijd te vervoeren. De vlucht wordt uitgevoerd door een 737-300 van Fisher uit Tsjechië (OK-FUN). De vlucht verloopt verder goed. Bij de landing blijkt het zeer mistig, maar de landing verloopt zeer goed.
Op de terugvlucht van vrijdag 3 december word ik na het inchecken onaangenaam verrast door het op het laatste moment afgelasten van de vlucht. Technische redenen zijn de oorzaak. Ik besluit direct naar KLM te lopen en een stoel te reserveren op de KL 1366 van die middag. Gelukkig zijn er nog stoelen genoeg en de KLM rekent nog een acceptabel tarief. Alle mensen die door de actie van SkyEurope worden gedupeerd kunnen mee.
Daarna ben ik terug gegaan naar de "etiuda" terminal om mijn bagage op te halen. Inmiddels is de rij voor het kantoor van SkyEurope weg. Ik krijg het aanbod om zaterdag te vliegen van Krakow of zondag van Warschau. Ik zeg maar niet dat ik Sinterklaas thuis wil vieren en zelf al een vlucht heb geregeld. Ik krijg een refund en een voucher.
Ik ben eigelijk wel zeer teleurgesteld in de maatschappij vanwege het alleen aanbieden van deze 3 boven genoemde opties. Als passagier weet ik van tevoren dat ik deze voorwaarden heb geaccepteerd. De mensen van SkyEurope waren niet geautoriseerd om te assisteren om alle mensen met de KLM of LOT weg te krijgen.
De mensen die in de winter vliegen naar deze bestemming zouden juist de basis kunnen zijn voor deze maatschappij om het overleven iets makkelijker te maken. Ik weet dat met marketing en het verder onder de aandacht brengen van SkyEurope activiteiten van de potentiële klanten met enorme kosten gepaard gaat. Met het iets hulpvaardiger benaderen van deze (in potentie) loyale klanten op deze route door het team van SkyEurope was de investering ruimschoots terugverdiend.
De vlucht van KLM werd uitgevoerd door een 737-800 (PH-HZD), van Transavia dus. Helaas geen krant, maar toch een cijfer 7.
Het cijfer voor deze SkyEurope-vlucht: 4
G.J.D.
Ik kom ook zelf drie uur later op schiphol, maar het zweet breekt mij uit als de check in al is gesloten. Een zeer hulpvaardige medewerker van Globe-ground checkt mij in en ik moet mijn bagage afgeven bij een speciale band.
Het vliegtuig blijkt nu nog een uur later te komen. Ik heb het gevoel dat de maatschappij het nu niet meer zo nauw neemt om de maar 30 passagiers op tijd te vervoeren. De vlucht wordt uitgevoerd door een 737-300 van Fisher uit Tsjechië (OK-FUN). De vlucht verloopt verder goed. Bij de landing blijkt het zeer mistig, maar de landing verloopt zeer goed.
Op de terugvlucht van vrijdag 3 december word ik na het inchecken onaangenaam verrast door het op het laatste moment afgelasten van de vlucht. Technische redenen zijn de oorzaak. Ik besluit direct naar KLM te lopen en een stoel te reserveren op de KL 1366 van die middag. Gelukkig zijn er nog stoelen genoeg en de KLM rekent nog een acceptabel tarief. Alle mensen die door de actie van SkyEurope worden gedupeerd kunnen mee.
Daarna ben ik terug gegaan naar de "etiuda" terminal om mijn bagage op te halen. Inmiddels is de rij voor het kantoor van SkyEurope weg. Ik krijg het aanbod om zaterdag te vliegen van Krakow of zondag van Warschau. Ik zeg maar niet dat ik Sinterklaas thuis wil vieren en zelf al een vlucht heb geregeld. Ik krijg een refund en een voucher.
Ik ben eigelijk wel zeer teleurgesteld in de maatschappij vanwege het alleen aanbieden van deze 3 boven genoemde opties. Als passagier weet ik van tevoren dat ik deze voorwaarden heb geaccepteerd. De mensen van SkyEurope waren niet geautoriseerd om te assisteren om alle mensen met de KLM of LOT weg te krijgen.
De mensen die in de winter vliegen naar deze bestemming zouden juist de basis kunnen zijn voor deze maatschappij om het overleven iets makkelijker te maken. Ik weet dat met marketing en het verder onder de aandacht brengen van SkyEurope activiteiten van de potentiële klanten met enorme kosten gepaard gaat. Met het iets hulpvaardiger benaderen van deze (in potentie) loyale klanten op deze route door het team van SkyEurope was de investering ruimschoots terugverdiend.
De vlucht van KLM werd uitgevoerd door een 737-800 (PH-HZD), van Transavia dus. Helaas geen krant, maar toch een cijfer 7.
Het cijfer voor deze SkyEurope-vlucht: 4
G.J.D.