Op dinsdag 3 mei vertrokken mijn vader en ik om 07.15 's morgens met een Boeing 737-700 met registratie PH-XRW van transavia.com (HV 5095)vanaf Rotterdam Airport naar Londen Stansted. Instappen begon op tijd. Voor deze korte vlucht was er genoeg beenruimte en rond half 8 stegen we op van runway 24. De captain had ons verteld dat de vlucht ongeveer 35 minuten zou gaan duren.
Na 5 á 10 minuten deelde het cabinepersoneel een flyer uit met het assortiment en de prijzen van het eten en drinken aan boord. Prijzen vond ik aan de hoge kant (blikje cola 2 euro) en eigenlijk hadden we niets nodig op een vlucht van een half uur.
Op het moment dat de cabinebemanning begon met eten en drinken verkopen, kregen we aardig wat turbulentie. Dit had tot gevolg dat een stewardess bijna met trolley en al omviel. De daling ging heel rustig aan en ook de landing was prima. Eenmaal op de baan remde het vliegtuig keihard af.
Als je op Stansted uitstapt en naar de terminal wil, kom je voor een stel gesloten deuren te staan. Dan gaan die deuren ineens open, loop je door en sta je in een metro. Die brengt je dan naar de terminal.
Mijn cijfer voor deze vlucht: een 8
F. Thissen
Na 5 á 10 minuten deelde het cabinepersoneel een flyer uit met het assortiment en de prijzen van het eten en drinken aan boord. Prijzen vond ik aan de hoge kant (blikje cola 2 euro) en eigenlijk hadden we niets nodig op een vlucht van een half uur.
Op het moment dat de cabinebemanning begon met eten en drinken verkopen, kregen we aardig wat turbulentie. Dit had tot gevolg dat een stewardess bijna met trolley en al omviel. De daling ging heel rustig aan en ook de landing was prima. Eenmaal op de baan remde het vliegtuig keihard af.
Als je op Stansted uitstapt en naar de terminal wil, kom je voor een stel gesloten deuren te staan. Dan gaan die deuren ineens open, loop je door en sta je in een metro. Die brengt je dan naar de terminal.
Mijn cijfer voor deze vlucht: een 8
F. Thissen