American Airlines: Amsterdam - Key West, 19 februari 2005

19 februari 2005
Met een Airbus A321 van Britsh Airways (codeshare AA6434) om 7:30 uur vertrokken naar Londen Heathrow (LHR). Vluchtduur 40 min, met een prima service in economy class. Tegen 7.45 uur aankomst in LHR- T4 en dan begint het grote wandelavontuur richting Flight Connections, daar met de bus naar T3. In T3 moesten we onze boardingcard ophalen omdat Schiphol dat niet kon doen (vreemd want de bagage kon wel doorgelabeld worden tot aan EYW).

Vervolgens naar Gate 18 waar AA57 zou vertrekken. Bij de gate nog een uitgebreide controle en vervolgens aanboord van de Boeing 777. Dit toestel is nog altijd mijn favoriet, zolang je niet in het midden hoeft te zitten. Wij hadden stoelen aan de raamkant 27A/B; economy class. De beenruimte is goed. Om 9:50 uur vertrokken voor een vlucht van ruim 9 uur.

Inflight Entertainment was redelijk, een eigen tv-schermpje met 10 video kanalen en 10 audio kanalen. Films waren niet echt geweldig, maar het beweegt en het doodt de tijd. Vrijwel direct na de start wordt de lunch geserveerd; 'chicken or beef', redelijk van kwaliteit. Alcoholische drankjes kosten 5 dollar, behoorlijk aan de prijs. Halverwege de vlucht wordt er nog een keer wat te drinken rondgebracht. Op andere momenten zie je nauwelijks personeel.

Tussen New Foundland en North Carolina langs de kust gevlogen, schitterend uitzicht! Een uur voor aankomst wordt er nog een soort 'pizza' uitgedeeld en 5 losse druifjes. Op tijd aangekomen in MIA, Gate E10. Vervolgens naar de Immigratie, en wonder boven wonder geen rijen, we waren er binnen 5 minuten doorheen (een jaar eerder meer dan een uur staan wachten). Vervolgens bagage ophalen en weer afgeven voor onze doorvlucht naar EYW.

Aangezien alle bagage nogmaals gecontroleerd moest worden, werden onze koffers bij een grote berg anderen gezet (als dat maar goed gaat). Wij weer door een sercurity point (de zesde keer sinds ons vertrek uit AMS) naar Gate D35. Hier vertrekken alle vluchten die door AmericanEagle worden uitgevoerd. Na wat onduidelijkheid of de vlucht wel of niet op tijd zou vertrekken, vertrokken we toch redelijk op tijd.

Met een busje naar ons vliegtuigje een ATR72, vlucht AA4937. De vlucht naar Key West duurde 35 minuten, geen service aanboord. Zitcomfort was beperkt en het interieur was toe aan vernieuwing. Tegen 18:00 uur geland. En wat we al vermoeden, 1 koffer was achtergebleven in MIA (werd de volgende ochtend keurig afgeleverd).

Cijfer: American Airlines is erg basic en ik kom dan niet verder dan een zesje.