Delta Airlines: Detroit - Amsterdam, 14 maart 2014

2 april 2014

Op 14 maart 2014 vloog ik ‘s avonds vanaf Detroit door naar Amsterdam met Delta Airlines vlucht DL248. Men was al bezig met boarden toen ik bij de gate aankwam dus ik kon vrijwel gelijk doorlopen. Deze vlucht werd uitgevoerd met een behoorlijk nieuwe A330-200 en dat was wel te zien ook, wat een verschil met die oude afgeragde B757 waar ik net uit gestapt was. Een frisse, schone cabine, lekkere stoelen, kussentje, deken en een goed werkend inflight entertainment systeem met ruime keuze aan mogelijkheden. Heb dan ook een tweetal recente films gekeken.

De verzorging onderweg was goed. Het eten bestond uit een warme pastamaaltijd of kip met rijst. Ik koos ditmaal eens voor de pasta die redelijk smaakte. Daarbij de bekende drankjes en dankzij een behoorlijke staartwind waren we dit keer in minder dan 7 uur in Amsterdam, althans geland, dat wel. Na de enigzins onstuimige landing met dwarswind op baan 27 werden we ergens op een stuk taxibaan geparkeerd omdat onze gate nog niet vrij was (we waren immers wat vroeger geland dan gepland).

De captain verontschuldigde zich en deelde mee dat we ongeveer 10 minuten op die plek zouden moeten blijven wachten. Oké, kan een keer gebeuren maar er waren zeker 18 gates aan deze pier vrij dus waarom moesten we dan ruim 31 minuten met draaiende motoren op deze plek blijven wachten tot uitgerekend die ene bezette gate eindelijk vrij was?

Enkele minuten later parkeerde er naast ons nog een Delta A330-200 die hetzelfde lot moest ondergaan. Voor mij opnieuw een bewijs dat er van enige flexibiliteit op Schiphol tegenwoordig maar bitter weinig merkbaar is. Had er dan niemand kunnen beslissen om de gates om te ruilen of zo? Ik snap heus wel dat zoiets extra werk met zich meebrengt maar het is toch niet te verkopen aan de passagier die graag naar huis wil om over de extra kosten voor de luchtvaartmaatschappij en de nadelen voor het milieu maar helemaal niet te spreken? Conclusie, een verdiende 8½ voor Delta airlines maar een dikke onvoldoende voor luchthaven Schiphol!

Naam inzender bij de redactie bekend

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen