Onderzoek: airlines omzeilen regels rond vertragingsclaims

Ryanair Schiphol
11 december 2018 - 8:36 | Door: 
Klaas-Jan van Woerkom
| Foto: Reismedia

SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappijen proberen de regels rond compensatie bij vluchtvertraging te omzeilen. Door meer tijd in te plannen om de vlucht uit te voeren lijken steeds meer vluchten juist te vroeg te arriveren. Dat constateert de Britse consumentenwaakhond Which?.

Reizigers hebben bij vertragingen van drie uur of meer wettelijk recht op honderden euro’s schadevergoeding. Die ligt in sommige gevallen hoger dan de prijs die zij voor een ticket betalen.

Volgens WHICH trekken luchtvaartmaatschappijen als Ryanair en easyJet in hun gepubliceerde vluchtschema’s extra tijd bij de vlucht, waardoor de punctualiteit volgens de statistieken omhoog gaat en de kans op vertragingen en dus claims afneemt.

Claimbureau AirHelp stelt dat luchtvaartmaatschappijen door deze tactiek in 2018 zo’n vier miljoen euro aan vertragingsclaims wisten te voorkomen.


Onbeperkte toegang

... tot Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws, plus iedere maand GRATIS het populaire en exclusieve Luchtvaartnieuws Magazine met achtergronden bij het nieuws. Makkelijk toegankelijk tot het nieuws op iedere denkbare contentdrager en in print (in Nederland tegen toeslag).

 

Klik hier om te profiteren van een fikse korting tot 35 procent. Wel of geen abonnee en u waardeert onze journalistiek? Steun ons dan (eenmalig) als begunstiger!

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen