Schiphol zet kantoorpersoneel in om bagageberg weg te werken

2 juli 2019 - 11:41 | Door: 
Reismedia / ANP
| Foto: Smiths

SCHIPHOL - Door een storing in een deel van het bagagesysteem zijn zaterdag op Schiphol een paar duizend koffers achtergebleven.
Volgens de luchthaven is de helft van de bagage inmiddels nagestuurd. Met man en macht wordt gewerkt om de rest weer bij de rechtmatige eigenaar terug te krijgen. Daarbij wordt ook kantoorpersoneel ingezet.

Hoewel de storing op dezelfde dag weer was verholpen, heeft het oponthoud volgens Schiphol geleid tot een sneeuwbaleffect in het proces, waardoor veel bagage bleef liggen.

"Naast onze bagagemedewerkers zetten we hier ook kantoorpersoneel voor in", staat in een verklaring op de website. "We vinden het buitengewoon vervelend voor reizigers die dit raakt. We raden reizigers met achtergebleven bagage aan om contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij."

Schiphol benadrukt dat bagage die op een foto in de Telegraaf te zien was onder een viaduct op het luchthaventerrein, daar slechts kortstondig lag opgeslagen. "Deze bagage lag op dat moment klaar om ingevoerd te worden in het bagagesysteem. Achtergebleven bagage is opgeslagen in afgedekte bagagekarren."


Belangrijk nieuws: Nieuwe websites

U maakt waarschijnlijk veel gebruik van deze website; dat is geweldig!  De websites Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws worden in de loop van 2024 vernieuwd. Wij zijn erop gebrand meer nieuws te bieden en daarnaast uw gebruikerservaring met deze nieuwe websites te maximaliseren!

Wij zijn een fundraising gestart en vragen u om een kleine gunst om ons te helpen de best denkbare websites te bouwen. Doneer bijvoorbeeld eenmalig €15 als begunstiger. En/of neem een voordelig abonnement.

 

Copyright Reismedia BV 2024 - Cookieinstellingen