LONDEN - Het ziet er steeds meer naar uit dat de Britse luchthavenoperator BAA twee van zijn luchthavens moet verkopen. Het Hof van Beroep heeft een eerdere claim dat de Britse mededingingsautoriteit bevooroordeeld was bij een eerdere beslissing over de monopoliepositie van BAA afgewezen. De gedwongen verkoop van twee luchthavens ligt daarmee weer op koers.
De Britse Competion Commission oordeelde eerder dat BAA een te overheersende rol heeft op de Britse luchthavenmarkt. Daarbij werd specifiek gedoeld op het zuidwesten van Engeland en Schotland.
BAA is daarbij gedwongen om de luchthaven Stansted en één van beide Schotse luchthavens die het in bezit heeft (Edinburgh of Glasgow) in de etalage te zetten. Eerder verkocht BAA al Londen Gatwick aan een Amerikaanse investeerder.
Andere luchthavens die BAA nog in zijn portfolio heeft zijn Londen Heathrow, Southampton in Zuid-Engeland en het Schotse Aberdeen.
Van onze redactie
De Britse Competion Commission oordeelde eerder dat BAA een te overheersende rol heeft op de Britse luchthavenmarkt. Daarbij werd specifiek gedoeld op het zuidwesten van Engeland en Schotland.
BAA is daarbij gedwongen om de luchthaven Stansted en één van beide Schotse luchthavens die het in bezit heeft (Edinburgh of Glasgow) in de etalage te zetten. Eerder verkocht BAA al Londen Gatwick aan een Amerikaanse investeerder.
Andere luchthavens die BAA nog in zijn portfolio heeft zijn Londen Heathrow, Southampton in Zuid-Engeland en het Schotse Aberdeen.
Van onze redactie