De Britse maatschappij Easyjet heeft van de Britse Advertising Standards Authority te horen gekregen dat ze in haar reclamecampagne duidelijker moet zijn in haar prijzen. Volgens de ASA misleidt Easyjet de consument door niet alle belastingen en extra kosten bij haar ticketprijzen te noemen.
Easyjet biedt in een aantal reclame-uitingen op haar website en in e-mails vluchten aan “vanaf 1 pond”. Bij de consumentenbond kwamen daarop klachten binnen.
Volgens Easyjet heeft zij niets fout gedaan. De advertenties op de website verwijzen naar een nieuwe pagina waar wordt vermeld wat de extra kosten voor een vlucht zijn. Daarnaast hebben duizenden mensen vluchten geboekt naar aanleiding van de advertentie, en zij hebben niet geklaagd over enige onduidelijkheid.
De ASA kon wel begrip opbrengen voor het feit dat niet de totaalprijs werd genoemd in een reclame headline. Maar de extra kosten zouden volgens de ASA wel prominent naast de headline moeten staan.
Easyjet biedt in een aantal reclame-uitingen op haar website en in e-mails vluchten aan “vanaf 1 pond”. Bij de consumentenbond kwamen daarop klachten binnen.
Volgens Easyjet heeft zij niets fout gedaan. De advertenties op de website verwijzen naar een nieuwe pagina waar wordt vermeld wat de extra kosten voor een vlucht zijn. Daarnaast hebben duizenden mensen vluchten geboekt naar aanleiding van de advertentie, en zij hebben niet geklaagd over enige onduidelijkheid.
De ASA kon wel begrip opbrengen voor het feit dat niet de totaalprijs werd genoemd in een reclame headline. Maar de extra kosten zouden volgens de ASA wel prominent naast de headline moeten staan.