SCHIPHOL - Martinair verkoopt vanaf deze week via de eigen website reststoelen op de eigen shorthaul bestemmingen. Voor de lijndienstverbindingen van Martinair op verre bestemmingen is dat al langer mogelijk. Volgens de Nederlandse luchtvaartmaatschappij is de belangrijkste reden voor deze nieuwe service de gewijzigde contractverhouding met de touroperators.
“De touroperators kopen minder garantieplaatsen of geven vaker reeds bestelde stoelen terug. Daardoor loopt Martinair zelf meer risico over de restcapaciteit. Tevens is er via internet een sterk groeiende vraag naar het rechtstreeks boeken van tickets door de consument op onze Middellandse Zee bestemmingen”, meldt Martinair in een verklaring.
De consument kan via de website tot 72 uur voor vertrek een stoel boeken op basis van een enkele reis. De betaling kan alleen via credit card plaatsvinden. De klant ontvangt via de e-mail een reserveringsbevestiging die getoond moet worden bij de incheckbalie. Iedere te boeken bestemming kent afhankelijk van de capaciteit in principe drie prijsklassen, die volgens Martinair overeenkomen met de geldende markttarieven.
“De touroperators kopen minder garantieplaatsen of geven vaker reeds bestelde stoelen terug. Daardoor loopt Martinair zelf meer risico over de restcapaciteit. Tevens is er via internet een sterk groeiende vraag naar het rechtstreeks boeken van tickets door de consument op onze Middellandse Zee bestemmingen”, meldt Martinair in een verklaring.
De consument kan via de website tot 72 uur voor vertrek een stoel boeken op basis van een enkele reis. De betaling kan alleen via credit card plaatsvinden. De klant ontvangt via de e-mail een reserveringsbevestiging die getoond moet worden bij de incheckbalie. Iedere te boeken bestemming kent afhankelijk van de capaciteit in principe drie prijsklassen, die volgens Martinair overeenkomen met de geldende markttarieven.