SEATTLE - De grootste gebruikter van Seattle-Tacoma (Sea-Tac) International Airport, Alaska Airlines, overweegt om een aantal vluchten over te brengen naar Boeing Field, een kleinere luchthaven in de Amerikaanse stad. Alaska Airlines reageert daarmee op het nieuws dat prijsvechter Southwest mogelijk de overstap naar Boeing Field maakt. Dat meldt The Seattle Times.
Southwest Airlines en Boeing Field onderhandelen over de komst van de low cost maatschappij naar de luchthaven net buiten het centrum van de stad. Die goede locatie, in combinatie met een naderende prijsverhoging op Sea-Tac Airport, zijn voor Southwest aanleiding om te verhuizen. Het vertrek van Southwest heeft nadelige gevolgen voor de maatschappijen die wel op Sea-Tac blijven. De internationale luchthaven van Seattle is van plan haar klanten te belasten met een prijsverhoging, om daarmee grootschalige werkzaamheden te kunnen financieren. Als Southwest vertrekt, moeten de overgebleven luchtvaartmaatschappijen waarschijnlijk dieper in de buidel tasten, zo meldt The Seattle Times.
In antwoord op de plannen van concurrent Southwest beraden nu ook Alaska en dochtermaatschappij Horizon Air zich over een gedeeltelijke verplaatsing van de activiteiten.
Boeing Field heeft laten weten voldoende capaciteit in huis te hebben om aan de plannen van Southwest en Alaska mee te werken. Een vertegenwoordiger van de luchthaven zegt zich te realiseren dat de verhuisplannen van Southwest Airlines mogelijk een strategie zijn om de druk op Sea-Tac Airport over de prijsverhoging op te voeren.
Southwest Airlines en Boeing Field onderhandelen over de komst van de low cost maatschappij naar de luchthaven net buiten het centrum van de stad. Die goede locatie, in combinatie met een naderende prijsverhoging op Sea-Tac Airport, zijn voor Southwest aanleiding om te verhuizen. Het vertrek van Southwest heeft nadelige gevolgen voor de maatschappijen die wel op Sea-Tac blijven. De internationale luchthaven van Seattle is van plan haar klanten te belasten met een prijsverhoging, om daarmee grootschalige werkzaamheden te kunnen financieren. Als Southwest vertrekt, moeten de overgebleven luchtvaartmaatschappijen waarschijnlijk dieper in de buidel tasten, zo meldt The Seattle Times.
In antwoord op de plannen van concurrent Southwest beraden nu ook Alaska en dochtermaatschappij Horizon Air zich over een gedeeltelijke verplaatsing van de activiteiten.
Boeing Field heeft laten weten voldoende capaciteit in huis te hebben om aan de plannen van Southwest en Alaska mee te werken. Een vertegenwoordiger van de luchthaven zegt zich te realiseren dat de verhuisplannen van Southwest Airlines mogelijk een strategie zijn om de druk op Sea-Tac Airport over de prijsverhoging op te voeren.