Singapore Airlines lanceert nieuwe 'branding' campagne

2 september 2013 - 12:26

AMSTERDAM - Singapore Airlines (SIA) lanceert vandaag een nieuwe ‘brand’ campagne genaamd "The Lengths We Go To". Hierin benadrukt Singapore Airlines haar onophoudelijke toewijding de passagier centraal te stellen in alles wat zij doet, ongeacht de reisklasse.

De wereldwijde campagne, die op diverse media is te zien, is gericht op de inspanningen van de maatschappij om ervoor te zorgen dat alle passagiers zich speciaal voelen. Het is de uitkomst van een uitgebreide evaluatie die een jaar geleden is gestart, waarbij de focus lag op SIA's marketing communicatie om de eigenschappen van de maatschappij te benadrukken waarin het zich onderscheidt ten opzichte van andere maatschappijen in de luchtvaartindustrie. Passagiers, verschillend in leeftijd, inkomen en geslacht, zijn als onderdeel van het onderzoek geïnterviewd door het creatieve bureau TBWA.

Thuis voelen
De gedachte achter de 'brand' campagne is dat de maatschappij er voor zorgt dat alle passagiers zich thuis voelen zodra zij met Singapore Airlines vliegen.

De inspanningen worden vertolkt door het icoon van de maatschappij de iconische 'Singapore Girl', die de hoofdpersoon speelt in drie korte filmpjes.

Alle drie de commercials werden op locatie gefilmd – Fujian in China, Glasgow in Schotland en Venetië in Italië – met de betrokkenheid van honderden medewerkers van verschillende lokale productieteams.

Bekijk 'the making of' van de nieuwe campagne op Luchtvaart.tv

Bekijk hoe de 'Singapore Girl' centraal stond in de Singapore Airlines reclames vanaf de jaren zeventig op Luchtvaart.tv 

Van onze redactie

Copyright Reismedia BV 2025 - Cookieinstellingen