Op 14 maart 2006 vloog ik met Air Sahara van Mumbai naar Varanasi via Delhi en Patna (hoofdstad van Bihar, een zeer onveilige staat in India). Hoewel in een eerder vluchtverslag werd gesuggereerd dat Jet Airways Air Sahara heeft overgenomen, is dit feitelijk niet het geval. De intenties zijn er, maar er dient nog goedkeuring te komen door de luchtvaartinstantie van de Indiase overheid.
De check-in voor vlucht S2 102 naar Delhi met vertrektijd 9.35 uur verliep probleemloos en efficiënt. Wel gaven ze aan dat ik mijn bagage in Delhi moest identificeren. Ik ken het woord ‘identify’ maar begreep op dat moment niet dat het echt om identificeren gaat, want Engels in India is soms verwarrend en onverstaanbaar.
We konden om 9.15 uur aan boord van de Boeing 737. En al voor de take- off kregen we een drankje en een verfrissingsdoekje (nee, Air Sahara is geen low-cost carrier!).
Met slechts 10 minuten vertraging stegen we op van Mumbai domestic. Onderweg was de service goed te noemen en gewoon zoals het hoort.
Op Delhi domestic moest ik inderdaad echt mijn bagage ‘identificeren’ om er zeker van te zijn dat het meegekomen was. Beetje vreemd, maar de bedoeling is goed natuurlijk. Leuk ook, want ik werd persoonlijk over het platform naar de bagageverwerking geleid en kon mijn bagage identificeren.
Mijn volgende vlucht, S2 115 van Delhi naar Varanasi via Patna, was een uur vertraagd, maar de informatie was goed. Echter, pas na 1,5 uur mochten we aan boord van de Boeing 737 van Air Sahara. Pas na 1,5 uur stil te hebben gestaan, begon het vliegtuig met taxiën. Wel werd om het kwartier excuses aangeboden en met de service begonnen.
Voor de duur van de vlucht naar Patna van 75 minuten was de service gewoon perfect. Na een keiharde landing in Patna (korte baan) vetrokken we na een half uur voor een vlucht van 20 minuten later richting Varanasi. En jawel, weer prima service, zelf een kleine maaltijd. Ongeveer 2,5 uur na schema landden we op het vliegveld van Varanasi.
Cijfer voor de vluchten
Mumbai- Delhi: 10
Delhi - Patna: 7 (drie punten aftrek voor vertraging)
Patna - Varanasi: 10 (vertraging, zie vorige vlucht)
Totaal cijfer: 10+10+7/3=9
R. Visser
De check-in voor vlucht S2 102 naar Delhi met vertrektijd 9.35 uur verliep probleemloos en efficiënt. Wel gaven ze aan dat ik mijn bagage in Delhi moest identificeren. Ik ken het woord ‘identify’ maar begreep op dat moment niet dat het echt om identificeren gaat, want Engels in India is soms verwarrend en onverstaanbaar.
We konden om 9.15 uur aan boord van de Boeing 737. En al voor de take- off kregen we een drankje en een verfrissingsdoekje (nee, Air Sahara is geen low-cost carrier!).
Met slechts 10 minuten vertraging stegen we op van Mumbai domestic. Onderweg was de service goed te noemen en gewoon zoals het hoort.
Op Delhi domestic moest ik inderdaad echt mijn bagage ‘identificeren’ om er zeker van te zijn dat het meegekomen was. Beetje vreemd, maar de bedoeling is goed natuurlijk. Leuk ook, want ik werd persoonlijk over het platform naar de bagageverwerking geleid en kon mijn bagage identificeren.
Mijn volgende vlucht, S2 115 van Delhi naar Varanasi via Patna, was een uur vertraagd, maar de informatie was goed. Echter, pas na 1,5 uur mochten we aan boord van de Boeing 737 van Air Sahara. Pas na 1,5 uur stil te hebben gestaan, begon het vliegtuig met taxiën. Wel werd om het kwartier excuses aangeboden en met de service begonnen.
Voor de duur van de vlucht naar Patna van 75 minuten was de service gewoon perfect. Na een keiharde landing in Patna (korte baan) vetrokken we na een half uur voor een vlucht van 20 minuten later richting Varanasi. En jawel, weer prima service, zelf een kleine maaltijd. Ongeveer 2,5 uur na schema landden we op het vliegveld van Varanasi.
Cijfer voor de vluchten
Mumbai- Delhi: 10
Delhi - Patna: 7 (drie punten aftrek voor vertraging)
Patna - Varanasi: 10 (vertraging, zie vorige vlucht)
Totaal cijfer: 10+10+7/3=9
R. Visser